Na takové úrovni jezdci ukazují, jak ovládají auto v rychlosti sto padesát kilometrů v hodině a přitom celou dobu v řízeném smyku. „Hodnotíme úhel, rychlost, schopnost jet správnou kvalifikační stopu a styl jízdy. Ta nesmí být cukavá, průjezd zatáčkou musí být plynulý,“ objasňuje Síla.

Přístup diváků
Pro diváky budou otevřeny přírodní tribuny C a F, stejně jako paddock.
Jednodenní vstupné zájemci pořídí za 150 korun přímo na pokladnách Masarykova okruhu v době konání akce.
Parkovat bude možné zdarma u otevřených tribun. Přístup hlavní branou u sedadlových tribun bude uzavřen.

V sobotu už v devět ráno začínají tréninky, pak na závodníky čeká kvalifikace, která začíná ve tři čtvrtě na dvě odpoledne. V neděli od jedenácti dopoledne se rozhodne při vyřazovacích soubojích dvojic, což se nazývá battle. „Pro diváky je to atraktivní záležitost, protože mají možnost pozorovat souboj dvou vozů, jejichž řidiči na sebe celou jízdu navzájem vytváří tlak. Často tak dochází i ke kolizím a nikdy není dopředu jasné, jak jízda dopadne,“ líčí manažerka akce za Automotodrom Brno Jana Božková.

Dvojice pro battle určí kvalifikace, poté auta proti sobě jedou ve dvou jízdách. První jako leader, druhý coby takzvaný chaser. „Ve druhé jízdě si pozice otočí. Na trati máme vykreslené čtverce, které auta musí protínat. V battlu lídr jede kvalifikační stopu a chaser ho musí přesně kopírovat. Hodnotíme maximálním počtem deseti bodů, zda ho kopíruje správně, zda jede celou dobu za ním a vytváří tlak,“ přibližuje promotér šampionátu.

Předjíždět se soupeři nesmějí. „Jen ve chvíli, kdy leader vylétne z trati a přetočí se, může ho chaser objet a pokračovat dál,“ říká Síla.

V českém šampionátu bojují účastníci ve dvou kategoriích: Semi-Pro a Pro. „Každá se pojede v jiné části dráhy. Závodníci kategorie Pro se divákům představí v oblasti Stadionu, tedy přímo pod přírodní tribunou C. Druhá závodní třída bude jezdit od Schwantzovy zatáčky až na úroveň závěrečného stoupání dráhy,“ vysvětluje manažerka akce Božková. Snažení Semi-Pro jezdců tak bude možné pozorovat z přírodní tribuny F.

Přestože vedoucí driftéři mají před posledním závodem značný náskok, rozhodnuto není. V kategorii Pro vede po sedmi dílech Michal Reichert před Jánosem Onódim o osmnáct bodů. „Onódi ještě může zaútočit na post nejvyšší, pokud by Reichert vypadl v prvním battlu a János vyhraje, stane mistrem. Je to napínavé,“ sděluje Síla. V Semi-Pro má Michal Šubrt osmibodový náskok před Dominikem Koubou.

Na víc než kilometrovém úseku ukáží mistři smyku, jak pálí pneumatiky. Byť to na hodnocení nemá vliv. „Když jezdec jede správnou rychlostí a akcelerací, kouří se mu od kol. Na brněnském okruhu to je často vidět, protože auta můžou vyvíjet maximální rychlost. Kouření není úplně důležité, jde pouze o přidružený efekt ke stylu a hlavně o důkaz, že je závodník vyježděný, jezdí větší pneumatiky, má větší výkon. Kvůli tomu většina diváků na drifty chodí,“ doplňuje Síla.