V neděli je na brněnském automotodromu čeká finále Czech Drift Series, oficiálního mistrovství republiky v driftování. „Děláme hlavně show pro diváky. Nejezdíme na čas, ale na krásu. Něco jako krasobruslaři," usmívá se promotér českého seriálu Aleš Síla.

Program:
SOBOTA
09.00: Porsche GT3 CCCE – 1. závod
09.50: Drift – kvalifikace
11.00: Epilog – warm-up
11.25: Drift – kvalifikace
12.40: Porsche GT3 CCCE – 2. závod
14.00: Epilog – letmý start
16.15: Drift – exhibice a taxi jízdy
Vstupné: 100 korun

NEDĚLE
08.30: Drift – kvalifikace STREET
10.00: Drift – kvalifikace CDS PRO, KODS a EEDC
12.25: Drift – představení jezdců
13.00: Drift Battle – skupina PRO, KODS
15.00: Drift Battle – skupina EEDC
Vstupné: 150 korun

Drifter musí projet zatáčku co nejefektněji řízeným smykem. V kvalifikaci se hodnotí přesnost průjezdu, co největší úhel driftu a plynulost. „V tandemových jízdách, takzvaných battlech, se snaží druhý závodník jet co nejblíž prvnímu, kopírovat jeho jízdu a donutit ho k chybě," líčí Síla.

Pro brněnské finále se česká driftová série spojila se slovenskou KODS a evropskou EEDC Přijede špička z Polska, Ruska, Litvy, Německa i Nizozemska. „V evropské sérii se představí i auta, jež mají šest set koní," sděluje promotér. České barvy hájí Matyáš Vaněk a jistý šampion ve skupině STREET Marcel Baláž.

Sobotní tréninky a kvalifikace drifterů doplňuje značkový pohár Porsche GT3 CCCE. Fanoušci vše mohou sledovat z tribuny C. Odpoledne se uskuteční exhibiční jízdy na parkovišti u nákupního centra Olympia.

V neděli už se budou rozdělovat driftové tituly. „Máme otevřený paddock pro diváky a oba dva dny svezeme zájemce naším drift taxi. Za pět set korun může každý sednout k našim jezdcům a objet s nimi jeden okruh smykem v rychlosti až sto osmdesát kilometrů v hodině," zve diváky Síla.

V sobotu od dvou hodin odpoledne pak odstartuje vytrvalostní Epilog. Místo tradičního šestihodinového klání ovšem piloti pojedou jen běžně vložený dvouhodinový závod mezinárodního mistrovství České republiky. „Kvůli souběhu okolností jsme nemohli vytvořit dostatečně početné startovní pole na šestihodinové klání. Proto jsme jej zkrátili pouze na část patřící do kalendáře středoevropského zónového mistrovství," vysvětluje manažerka závodu Jana Božková.