Asfalt se na Masarykově okruhu naposledy měnil v roce 2008. „Povrch dráhy je dvanáct let starý, a to už samozřejmě přináší určité limity. Bezpečnostní komise i jezdci tyto limity samozřejmě vnímají a jisté je, že se poměrně rychle blíží doba, kdy bude nutné položit nový asfalt,“ přiznal mluvčí Automotodromu Brno Petr Boháč.
Položení nového povrchu ovšem brzdí každoroční nejistota ohledně toho, zda se v Brně uskuteční závody MotoGP, nebo nikoliv. V opačném případě by pokládání povrchu pozbývalo smysl. „Výměna musí být navázána na dlouhodobou domluvu mezi Spolkem (pořadatel Grand Prix - pozn. red.) a promotérem závodu o dalším pokračování MotoGP v České republice. Vzhledem k tomu, že jde o zhruba stamilionovou investici, je právě jistota šampionátu zásadní,“ doplnil Boháč.
Prozatím je přitom domluveno jen uskutečnění brněnské Grand Prix v příštím roce.
Podle bývalého dlouholetého pilota MotoGP Karla Abrahama není situace kolem povrchu na trati kritická. „Když se podíváme na letošní závod Moto3, vítěz zajel nejrychleji za poslední roky a navíc spadlo asi jen pět jezdců, loni nedokončilo Velkou cenu nějakých jedenáct pilotů z nejnižší třídy. Takže to s dráhou nemůže být tak špatně, když se jezdí rychle a bez většího počtu pádů,“ řekl bývalý brněnský pilot televizi Nova Sport.
Podle něj se v motocyklovém kalendáři najdou okruhy s horším povrchem. „Jezdci si stěžují prakticky vždycky a všude. Všichni víme, že povrch v Brně má už dvanáct roků, ale rozhodně se neřadí mezí nejhorší v šampionátu,“ doplnil Abraham.
Nedělní závody na Masarykově okruhu se obešly bez většího množství nehod, nejfatálněji svůj pád odnesl už v pátek italský pilot MotoGP Francesco Bagnaia, jenž si zlomil nohu.