Nikdo nemůže tvrdit, že by se v posledních třech letech na členité trati motokrosového areálu Vranovský žleb honil jen vítr s popadaným listím. Moravský přebor či různé pohárové závody mířily do Vranova u Brna pravidelně, o tuzemské motokrosové extralize v podobě mezinárodního mistrovství České republiky však mohlo Brněnsko jen snít.
„Vadilo nám, že s našimi pracovníky musíme pořád jezdit k polským, rakouským nebo německým hranicím. Důvodů, proč se mezinárodní mistrovství od roku 2006 ve Vranově nejelo, bylo víc. A tak jsme rádi, že poté, co z letošního kalendáře vypadl Šumperk, jsme se s Automotoklubem Zbrojovka Brno, který je provozovatelem Vranovského žlebu, domluvili na návratu,“ říká Jan Juřička z Agentury Forsage, která sídlí v Brně.
Nedělní vranovský závod je už čtvrtým dílem mezinárodního českého šampionátu Profi Auto Iveco Cup 2010. Za ním budou následovat už jen podniky v Kaplici a Holicích, což znamená, že Vranovský žleb zahajuje druhou polovinu seriálu.
Otevřený boj o titul
„Situace v čele celkové klasifikace se zamotává, což je pro fanoušky hodně zajímavé,“ upozorňuje Jan Zaremba, držící před Vranovem v prestižní třídě MX3 – Open druhou příčku za obhájcem titulu Jiřím Čepelákem.
Zpočátku suverénního Maďara Kornela Németha odvály smluvní povinnosti do Kanady, přesto nemá Čepelák zdaleka vyhráno. Strach jde zejména z momentálně třetího Martina Michka, vyzbrojeného ostruhy přibroušenými pravidelnými starty v mistrovství světa. „Michek měl v prvních třech závodech problémy a zdál se mi v českém mistráku ztracený. Jenže nyní je ve hře o titul zpátky,“ upozorňuje brněnský motokrosový matador Miroslav Kučírek a dodává. „Nepamatuji, aby se pořadí první pětky ve třídě MX3 – Open tak míchalo.“
Kučírek se jako štvanec cítit nemusí. Po svém loňském přestupu do třídy Veterán zatím nenašel přemožitele a letos míří ke svému jubilejnímu pětadvacátému titulu mistra republiky. Byť nedávný příchod dalšího bývalého reprezentanta Jana Mrázka mu může dosavadní suverenitu poněkud ztížit. „V první jízdě v Kramolíně jsem zjistil, že Mrázek je velice rychlý a mně přitom v posledních pěti minutách docházely síly,“ naznačuje Kučírek svoji zranitelnost.
Zato třída MX2 napovídá, že jeden ze tří letošních českých trůnů by se mohl stěhovat do zahraničí. Vyřazením Itala Marca Maddiho, který si v klání mistrovství Evropy ošklivě zlomil klíční kost, výrazně stouply akcie francouzského jezdce Florenta Richiera. Ten u nás na sebe poprvé upozornil před čtyřmi lety třetím místem v hale Rondo, nyní starty v českém šampionátu střídá s účinkováním v Německu.
V čele jeho pronásledovatelů je Jihomoravan Marek Sukup, za jehož zády číhají František Smola, Josef Kulhavý a Rakušan Philipp Ringhofer.
KALENDÁŘ MOTOKROSOVÉHO MMČR
Rozpis závodů:
18. 4. Pacov
16. 5. Stříbro
27. 6. Kramolín
25. 7. Vranov u Brna
14. 8. Kaplice
25. 9. Holice
17. 10. Přerov (družstva)
HARMONOGRAM ZÁVODU VE VRANOVĚ
Neděle 25. 7. 2010:
8.00 – 9.25 Volný trénink tříd MX2, Veterán, MX3 – Open
10.00 – 12.00 Kvalifikační trénink tříd MX2, Veterán, MX3 – Open
12.00 – 12.40 Polední přestávka
12.40 – 13.00 Slavnostní zahájení s představením jezdců
13.00 – 13.35 1. jízda třídy MX2
13.50 – 14.10 1. jízda třídy Veterán
14.25 – 15.00 1. jízda třídy MX3 – Open
15.00 – 15.30 Přestávka
15.30 – 16.05 2. jízda třídy MX2
16.20 – 16.40 2. jízda třídy Veterán
16.55 – 17.30 2. jízda třídy MX3 – Open
17.40 – 17.55 Vyhlášení vítězů
O TRATI – VRANOVSKÝ ŽLEB
Poloha areálu: Vranov u Brna (cca 1,5 km směr Šebrov)
Délka tratě: 1 820 metrů
Maximální převýšení: 30 metrů
Minimální šířka: 6 metrů
Maximální šířka: 8 metrů
Povrch tratě: 30 % pískovec, 70 % hlína
Vedoucí jezdec českého motokrosového mistrovství Jiří Čepelák chce na závodě ve Vranově u Brna zvýšit svůj náskok na čele celkového pořadí. Přitom ale upozorňuje: Boj o titul není zdaleka rozhodnutý. Ve hře je spousta bodů
Vranov, Brno /ROZHOVOR/ – Z dosavadních šesti jízd letošního mezinárodního mistrovství České republiky ani jednu nedokončil na vítězné pozici. Přesto do nedělního závodu ve Vranově u Brna nastoupí Jiří Čepelák v roli vedoucího jezdce třídy M3 – Open.
Čtyři stříbrné a dva zelené věnce zaručily jednomu z nejzkušenějších českých motokrosařů před pronásledovatelem Janem Zarembou pětadvacetibodový náskok, nicméně spekulace o rozhodnutém šampionátu Čepelák důrazně odmítá. „Ve hře je ještě spousta bodů a stát se může cokoliv,“ nepodléhá obhájce titulu předčasné euforii.
Vranovem startuje druhá polovina seriálu, jezdce pak budou čekat už jen podniky v Kaplici a Holicích…
Jenže tam bude ve hře ještě sto bodů, takže poukazování na to, že po Vranově už zbývají pouze dva poslední závody, neznamená vůbec nic. Pojede se ještě o spoustu bodů. Z hlediska boje o titul není ještě zdaleka rozhodnuto. Vzpomeňte si, jak dopadly teoretické předpoklady při loňském finále v Jiníně. Stát se může opravdu ještě cokoliv.
Letos jste se do čela průběžné klasifikace probojoval díky dvěma druhým místům v minulém závodě v Kramolíně. Znamená to, že jste tam spíš volil jízdu na jistotu?
Dvě druhá místa beru jako slušný výsledek. Chtěl jsem samozřejmě vyhrát jako vždy, ale Martin Michek byl prostě tentokrát o něco lepší.
V Kramolíně panovalo vedro a závod ve Vranově také neslibuje žádné osvěžení. Jak se v takových podmínkách závodí?
Není to nic příjemného. Na takový závod je zapotřebí se dobře připravit a hlavně nepodcenit pitný režim. Myslím, že motorce teplé počasí tolik nevadí, já však pokaždé zhubnu o jedno až tři kila.
Když to pomineme, cítíte se letos zdravotně v pořádku?
Nic mě netrápí a doufám, že to tak i zůstane. Problémy jsou zatím pryč.
Dopřál jste si mezi Kramolínem a Vranovem dovolenou?
To přímo ne, spíš jen odpočinek. Ale jel jsem také závod švýcarského šampionátu, kde jsem skončil celkově druhý za domácím Billem, účastníkem mistrovství světa MX1.
Mezinárodní mistrovství republiky se vrací k branám Brna poprvé od roku 2006. Když se řekne Vranov, co se vám nejdříve vybaví?
Špatné vzpomínky na zpackaný závod. Udělal jsem dost jezdeckých chyb a ve druhé jízdě kvůli poruše motorky, kterou zavinila proseknutá hadice chladicího systému. Pamatuji, jak jsem po závodě stál na koberečku u mého týmového šéfa.
Tamní trať prošla mezitím určitými změnami. Máte představu, co se změnilo?
Především očekávám trať připravenou s ohledem na horké počasí. To znamená povrch nakypřený minimálně do hloubky deseti centimetrů a vydatně kropený vodou.
A váš cíl do nedělního závodu?
Budu spokojený, pokud ze sebe vydám na trati maximum a zároveň budu vědět, že lepší už to být nemohlo. Na výsledek v tomto směru nehledím. Chci hlavně jet, co to půjde.
AMOS KREJČÍ