Dvojnásobný absolutní mistr populární série řídil legendární automobil Ford Sierra RS 500 Cosworth, se kterým loni získal svůj druhý titul, jenže vůz byl po zimní přestávce zcela jiným strojem.
A to způsobilo technické trable vedoucí k předčasnému konci v závodě. „Auto je po zimě výrazně blíž původním továrním speciálům z konce osmdesátých let, které připravoval slavný Švýcar Rudi Eggenberger,“ vypráví pilot týmu Metalimex DBRC. „Ale potřebujeme ještě vše ladit a ladit. V neděli jsem odstoupil pro potíže s turbem a alternátorem, ale ohromně moc jsme se naučili a už teďka vím, že příště to bude lepší. Už se nemůžu dočkat,“ doplnil.
V bohatém programu se představil také další domácí, jihomoravský závodník, Martin Košťál z Troubska. Jeho kategorii Formel Young ale poznamenala řada protestů, takže rakouské vedení série se rozhodlo změnit ostré závodní jízdy na volné testování.
Histo Cup pokračuje příští měsíc v chorvatské Rijece.
MARTIN STRAKA