Na Phillip Islandu jste vstoupil do sezony patnáctým místem, druhý den vám však selhala motorka. S jakými dojmy jste opouštěl Austrálii?
Špatnými, protože jsem ujel asi sto metrů a měli jsme závadu na spojce, kterou jsem viděl poprvé v životě. To se prostě stává. Závod byl zklamání. Ani neřeším, jestli jsem získal bod, ale spíš mě zajímá odstup od vítěze. Ten byl sice lepší než loni, ale ne o moc. Naštěstí jsme zjistili, kde jsou problémy, a věřím, že v Thajsku, ale hlavně potom v dubnu v Aragónu a Assenu už budeme připravení.

Proč se upínáte právě na španělský a nizozemský závod?
Postupně to směřuju na Brno. Po Assenu totiž hned testujeme na Masarykově okruhu, kde se chci maximálně připravit na červnový závod. Aby to mělo z mé strany nějakou úroveň.

Kolikrát jste se na Masarykově okruhu v poslední době svezl?
Testy přijdou hodně vhod. Poslední závod jsem odjel v roce 2012. Od té doby, když počítám jen nějaké rychlé svezení nad dvě stě kilometrů za hodinu, naposledy před třemi lety. Šlo tehdy o soukromé klubové testování.

Superbiky v BrněDatum: 8. až 10. června
ZÁKLADNÍ VSTUPENKY
Předprodej do 25. května:
Silver (přírodní tribuny C, D, E, F, G) – 990 korun
Gold (přírodní tribuny plus sedadlové T3, T5 a paddock) – 1390 korun
Volný prodej od 8. června:
Silver – 1290 korun
Gold – 1790 korun
*vstupenky k zakoupení na www.automotodrombrno.cz


Vyhovuje vám trať?
Sedí mi, mám ji naučenou nazpaměť, přestože jsem na ní dlouho nejel. V Brně se pojede po šesti letech a přece jen startovní pole omladilo. Budu jeden z mála se zkušeností s brněnským okruhem. Testy rozdíly trochu poté srovnají, ale věřím, že to bude má výhoda a převáží stres z domácího závodu.

Které okruhy vám ještě vyhovují?
Znám je léta, takže se těším skoro na všechny, třeba na novou Argentinu. Líbí se mi i v Imole a Assenu, kde jsem měl historicky nejlepší výsledky. Hlavně Brno je pro mě takové srdcové, proto ho řadím výš než ostatní.

Dostanete nějaké speciální díly pro klání na Masarykově okruhu?
Motorka má jít do top stavu a mít vyladěnou elektroniku právě na španělský Aragón a od té doby bude celou sezonu na de facto stejné úrovni. Uvidíme, jestli přijde nějaký další vývoj. Záleží, jak to bude s díly, protože to závisí na stáji Pata, hlavním týmu Yamahy.

Můžete procentuálně srovnat vaši Yamahu oproti tovární?
Teď to zatím nejsem schopný říct. Stačí, když jeden díl nefunguje, a už nefunguje nic. Máme se ale dostat zhruba na devadesát pět procent.

Už jste zažil několik poruch na motorce. Znervózňuje vás to?
Samozřejmě, ale na druhou stranu, když se něco snažíte vyhnat do maxima, i poruchovost se zvyšuje. Ukazuje to, že nejezdím na nějaké sériovce. Kdyby ano, tak se nám nic nepokazí. Je to smůla. Alespoň se poučí výrobci dílů, které nevydržely, a doufám, že už se problémy nezopakují.

Dřív jste sedlal stroj Kawasaki. Zvykl jste si už jezdecky na Yamahu?
Zatím plně ne, ale je to hodně ovlivněné i tím, že jsem neměl ideální přední vidlici, nebo spíš hodně blbou. Měl jsem informace, že jde o nejlehčí motorku, bylo mi to divné. Věřím, že když si sednu na normálně nastavený stroj, bude to lepší.

Jaká je vaše představa o sezoně, když se máte postupně zlepšovat?
Prohlásil jsem, že chci pravidelně dojíždět na body, ale hlavní cíl jsou umístění do desítky a nějaký rozumný odstup od prvních.

Minulý ročník byla soutěž jednoho muže. Šampionát ovládl severoirský jezdec Jonathan Rea. Je příslib i vzhledem k atraktivitě brněnského závodu, že v Austrálii dvakrát zvítězil Marco Melandri?
Pro diváky to byla jedna z nejlepších zpráv. Rea nebyl úplně šťastný a bylo vidět, že tomu dal hodně. Loni jsem říkal: ještě že superbiky jezdím, protože dívat bych se na ně nemohl. Startovní pole začíná být vyrovnanější i díky novým pravidlům. Šampionát může přilákat o mnoho víc fanoušků i do Brna.