Druhý jmenovaný vnímá brněnský závod jako zpestření před nejsledovanější cyklistickou událostí roku. „Svůj start beru jako kvalitní přípravu na Tour s rychlostním zaměřením," říká Bárta.

Největší lákadlo závodu je prostředí, ve kterém se jede. „Atmosféra Masarykova okruhu je speciální. Navíc je závod bezpečný, jede se na uzavřené trati s hladkým povrchem. Nemůže tam vjet žádný dědeček na traktoru. I hobby cyklisté si tak můžou vyzkoušet bez obav silniční závod," usmívá se Hawerland.

Hlavní závod se už tradičně jede na deset kol. Od letošního roku ale pořadatelé připravili i kratší soutěž na čtyři okruhy. „V televizi lidi vidí, jak motorky kopce na trati vyletí ohromnou rychlostí. Převýšení je ale dost velké. Pro některé jezdce, kteří si chtěli závod na automotodromu vyzkoušet, už to bylo příliš. Proto jsme letos vypsali i kratší kategorii," vysvětluje manažer závodu.

Čtyřkolový závod odstartuje krátce po tom hlavním. „Na okruhu je dobré jet v balíku. Když foukne, je to nepříjemné. Počítáme s tím, že lidi si trať v klidu pohromadě projedou," předpokládá Hawerland.

Přihlásit se do závodů můžou zájemci i dnes. „Kdo přijde, zaplatí stokorunu a může závodit. Jen je potřeba se přihlásit tak do půl šesté, abychom vše technicky stihli," informuje Hawerland.

Další závody cyklistů na Masarykově okruhu naplánovali pořadatelé na 11. června, 9. července a 3. září. Pokaždé se jede ve středu. „Naše závody jsou takovým zpestřením mezi těmi velkými víkendovými," vysvětluje manažer.

DAVID NEKVINDA