S přibývajícími kilometry však jeho chuť rostla. „Zpočátku jsem chtěl hlavně sbírat zkušenosti. Ale místo učení mi to hned ze začátku seriálu až nečekaně dobře vycházelo. Moji dvanáctou pozici na roštu prvního závodu v Doningtonu nikdo nechápal, pak pomaličku už přicházely i body,“ ohlíží se sedmnáctiletý Brňan spokojeně za uplynulou sezonou.

Nicméně bezbřehému nadšení nepropadá, zpětně si vybavuje i chyby, které mu zřejmě zabránily v proniknutí mezi deset nejlepších. „Start se mi stoprocentně povedl až při posledním závodě v Magny Cours, jinak nikde. Buď se motorka zvedala na zadní kolo, nebo jsem se rozjížděl strašně pomalu,“ přiznává Šembera.

Měl však štěstí, že ve službách nizozemského týmu Tena Kateho, pod jehož širokými křídly letos jezdil, působí i fenomenální Turek Sofuoglu, letošní mistr světa supersportů.

„Bavili jsme se o mých problémech a on mi s technikou startu radil. Postupně jsem se lepšil, stále mám však rezervy v odhadu akcelerace při výjezdu ze zatáček,“ ví Šembera.

Nejdůrazněji dal o sobě vědět šestým místem na Masarykově okruhu. „Nakonec z toho ale bylo v Brně drama. Technická kontrola po závodě objevila na mojí motorce čidla telemetrie a i když nebyla funkční, jury mne diskvalifikovala,“ vzpomíná Šembera.

Mladý Brňan si letos užil i pádů. „Nejhorší byl ten v italské Monze. Ve stosedmdesáti vypochodoval z tratě, ležel jsem tam s vyraženým dechem, bolavou páteří a navíc mi motorka zamáčkla nohu…,“ líčí Šembera.

Jeho talent okysličovaný zdravou agresivitou našel odezvu v angažmá pro příští sezónu. Šéf Kate zřizuje pro superstocky oficiální juniorský tým s názvem IDS Hannspree, v němž Šembera bude jedničkou v šestistovkách.

„Budeme mít velký kamión, motorky Honda dostaneme s repasovanými motory. Našim koordinátorem a instruktorem bude Sebastian Charpentier, loňský a předloňský mistr světa supersportů, který po sezóně se závoděním skončil,“ těší se Šembera na výkonnostní posun.