VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na kole jezdím asi rychleji než v autě, směje se Cink po přestupu

Liberec, Brno /ROZHOVOR/ – Český reprezentant v cross country Ondřej Cink mění brněnský Merida Biking Team za světový Multivan Merida. Ke smlouvě dostal auto.

16.10.2012
SDÍLEJ:

Ondřej CinkFoto: ČTK

Brno už mu bylo malé. Získal titul mistra světa i Evropy do 23 let, při premiéře na olympijských hrách si připsal čtrnáctou příčku. Nadešel čas, aby se kariéra zářivé komety českého cross country na horských kolech Ondřeje Cinka posunula dál. Jedenadvacetiletý biker podle očekávání mění dres, z brněnského Merida Biking Teamu přestoupil do mezinárodní stáje Multivan Merida.

Po podpisu dvouleté smlouvy si užívá kýžený odpočinek v luxusním wellness v Liberci. „Přítelkyně se mnou kvůli studiu nemohla na dovolenou k moři, takže relaxujeme tady. Zatím si všechno užívám," culí se závodník s přezdívkou Cimbál.

Oddechl jste si, že už se váš přestup dořešil?

To ano. Pořád se mě na něj ptali novináři, ale nic jsem nemohl pustit, protože jsme nebyli dohodnutí. Už jsem se těšil, až přestup oznámím a bude to za mnou.

Kdy se o vás Multivan začal usilovněji zajímat?

Už po Světovém poháru v Novém Městě na Moravě, který jsem vyhrál. Tam jsme měli první schůzku s představiteli týmu a pak se vše táhlo celou sezonu.

Proč jste zvolil právě Multivan?

Chtěl jsem pokračovat na kole, na kterém jezdím čtyři roky. Proto je super, že se mi ozval tak silný tým, který jezdí právě na Meridě. A hodně jsem se rozhodoval i podle lidí, kteří v Multivanu jsou. Jde o silný celek, líbí se mi i zázemí. Třeba Specialized je také velký a navenek pěkně udělaný, ale není tam taková parta.

Vybíral jste si také podle peněžní nabídky?

O peníze ani tak nešlo, spíš jsem se rozhodoval podle zázemí a záleželo mi na kolech. Vedle Specializedu se mi ozval i Bart Brentjens, jenže tam jezdí na Superiorech. Už kvůli tomu bych tam nešel, nechci na nich jezdit.

Předpokládám ale, že horší finanční podmínky jste v Multivanu nedostal…

Určitě si polepším, rozdíl oproti české Meridě je obrovský. Hlavně jsem rád, že se posunu výš a cyklistika mě bude zase víc bavit.

V Brně už vás nebavila?

Bavila. Odcházím v klidu, na listopad domlouváme ještě nějakou rozlučku. Na Brno budu vzpomínat jen v dobrém, ve třiadvacítkách mě pěkně vychovali.

S kým jste přestup konzultoval?

Hodně jsme jej řešili s mým trenérem Milanem Spěšným, taky s brněnským Merida Biking Teamem, který přestup domluvil, a ohledně smlouvy mi radil Jarda Kulhavý.

S týmem v čele s exmistrem světa José Antoniem Hermidou ze Španělska jste absolvoval už závody Světového poháru v Kanadě a USA. Jak jste se cítil?

Docela jsem se divil, jak skvěle mě vzali. Byl jsem tam nový, úplně cizí a hned mě přijali do party, se vším mi pomáhali. Hermida se mi dost věnoval, projížděl se mnou okruh, radil mi, jak vjíždět do zatáček. Když jsem spadl a měl horečky, naprosto v pohodě se o mě postarali. Na konci pobytu se šéf stáje rozhodl, že mě vezme. Pak jsme to jen dořešili.

Přestěhoval jste se z Brna zpátky do rodného Újezdu u Svatého Kříže. Jižní Moravě jste zamával nadobro?

Končím v Brně i s bydlením, už jsem si všechno přestěhoval. V Brně se mi sice líbí, ale důvodů k návratu mám víc. Už kvůli týmu, mému trenérovi. Z Plzně to budu mít na závody v Německu blíž, to samé na letiště do Prahy. Ovšem v České republice chci nějaké závody taky objet, počítám i se středečními Giant ligami v Plzni na Lopatárně.

Od Multivanu jste ke smlouvě obdržel i nový model Volkswagenu. Jak jste na tom s řízením aut?

Myslím, že jsem normální řidič, rychlé jízdy se trochu bojím. Možná jezdím na kole rychleji než v autě. (úsměv) Těším se, je to pořádné auto.

Stačí vám dny odpočinku po náročné sezoně?

Začínám až za týden, ale už teď se mi chce něco dělat. Vrhnu se pomalu do tréninku, v listopadu pojedu několik cyklokrosů a v prosinci odjíždím na soustředění na Mallorku. Sezonu začnu zase s reprezentací na Kypru.

Jste připravený na přechod z kategorie do 23 let mezi elitu?

Bude to těžké a doufám, že to zvládnu. Věřím, že o velký skok nepůjde, už ve třiadvacítkách jsem s jezdci elity závodil. Snad to bude v klidu a budu zajíždět slušné výsledky.

Jaké si do nadcházející sezony dáváte cíle?

Rád bych jezdil do dvacátého místa ve Světovém poháru. Pokud se mi podaří aspoň jednou se vejít do desítky, budu strašně rád.

Jako na mistra Evropy i světa do 23 let na vás česká cyklistika klade velká očekávání. Počítáte s nimi?

Všechno směřuju k tomu, abych jednou navlékl dres mistra světa i v elitní kategorii. A chci se taky dostat na olympijské hry do brazilského Ria de Janeira.

Autor: Jaroslav Kára

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Vitula (TOP09).

Vstup Pospíšila do strany vítáme, tvrdí předseda krajské TOP 09 Jan Vitula

Řidič linkového autobusu prorazil závory na železničním přejezdu.
AKTUALIZOVÁNO
4

Autobus prorazil část závory na přejezdu. Projíždějící vlak zabrzdil včas

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Je potřeba vyhlásit konkurz na českého Fica, říká exministr Zdeněk Škromach

Rohatec /ROZHOVOR/ - Bývalý senátor i místopředseda vlády Zdeněk Škromach, který vedl před patnácti lety vítěznou jihomoravskou kandidátku sociálních demokratů, chce nového lídra strany.

Nikdo na něj netlačil, říká agent o Nečasově návratu. Možná nastoupí proti Zlínu

Brno – Ještě se na NHL necítil, a tak si ho na zbytek sezony užije Brno. Hokejový útočník Martin Nečas se domluvil s Carolinou Hurricanes na návratu do brněnské Komety.

Změří si tlak, poslechnou tlukot srdce. Lidé se naučí poznat infarkt od selhání

Brno – Žiješ hlavně srdcem, připomene v úterý Brňanům kampaň neziskové organizace Loono. Workshop na Veterinární a farmaceutické univerzitě upozorní na nebezpečí srdečních onemocnění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT