Po Masarykově okruhu se už od pátku prohání při akci Brno Grand Prix Revival závodní stroje ze sedmdesátých let, kdy jezdili právě dva legendární piloti Formule 1, i auta starší než drtivá většina návštěvníků.

Diváci si už od osmi ráno užívají ukázkovou jízdu historických motocyklů. Potom na trať vyráží legendární formule. „Já sleduji Formuli 1 dnes a je to obrovský rozdíl. Hrozně bych se chtěl nějak vrátit do minulosti a užít si závody třeba v padesátých letech, ze kterých tady je spousta aut. Tahle akce to vlastně skoro perfektně umožňuje," pochvaluje si mladík Martin Kapoun.

Jezdci ze spojených států, Anglie, Itálie i třeba Austrálie mezitím zápolí v kvalifikaci závodu FIA Lurani Trophy ve strojích Formule Junior, což byl v šedesátých letech jakýsi předstupeň Formule 1. Krátce poté mají lidé šanci slyšet legendárního silničního motocyklového závodníka Bohumila Stašu, který získal dvacet titulů mistra republiky. „Věnce z mistrovství světa na Masarykově okruhu, na ty se vzpomíná krásně," popisuje Staša všem své nejhezčí sportovní zážitky.

Ti, kteří zrovna pozorně neposlouchají, nebo se nesoustředí na jeden ze závodů, kterými jsou sobota i neděle prošpikované, si třeba na parkovišti prohlíží formuli 1 od Tatry z padesátých let. „U nás to auto všechno vyhrálo. Venku ho ale soudruzi nenechali jezdit. Má dvě stě koní a jezdilo i přes dvě stovky," popisuje s jiskrou v oku starší muž.

Patří k těm, kterým Brno Grand Prix Revival přináší vzpomínky. Třeba právě na dobu, kdy jezdil Fittipaldi. A kdy motory burácely trochu jinak.