Do třetice všeho nejlepšího. Naplnění tohoto úsloví si přeje před víkendovou Velkou cenou Španělska nadějný brněnský motocyklový jezdec Karel Hanika, který vstoupí na letošní scénu mistrovství světa silničních motocyklů právě jako třetí český jezdec. Šestnáctiletý student na rozdíl od svých zkušenějších krajanů Karla Abrahama a Jakuba Kornfeila zatím do bojů o světové body nezasáhne, ale představí se v Red Bull MotoGP Rookies Cupu. Seriál určený mladým talentovaným jezdcům doprovodí osm Velkých cen včetně brněnského závodu na Masarykově okruhu.

Bitvy ambiciózních dravců ani tentokrát neuniknou drobnohledům vyhledavačů talentů. „Snad si mě někteří všimnou," doufá Hanika.

Letošní sezona může být zlomová. Odpovídala tomu zimní příprava?

Z hlediska fyzičky jsem se připravoval poctivě . Pravidelně cvičím ve fitness centru, také hraji florbal a chodím lézt na stěnu.

Hodně jste se v zimní pauze těšil na závodní motocykl?

Strašně, motorka mi moc chyběla. Neměl jsem ani možnost svézt se na nějakém supermotardu nebo krosce, takže jsem alespoň blbnul na kole. To ale nemá s motorkou skoro vůbec nic společného. Tím víc jsem se těšil, až si zase zajezdím.

Nedávno se jezdci letošního Red Bull MotoGP Rookies Cupu povinně sešli v Estorilu. Jaký byl hlavní účel portugalských tes­tů?

Objet co nejvíc kol a získat co nejvíc zkušeností a informací o motorce. Najezdili jsme asi 600 kilometrů, což mě dalo strašně moc.

Identické motorky jste si losovali?

Byly nachystané a předem přidělené. Když jsem uviděl číslo 98, hned mi bylo jasné, že to bude moje motorka.

Podle třetího místa v měřených jízdách mezi bezmála třicítkou jezdců z celého světa lze soudit, že jste si s přiděleným motocyklem brzy potykal…

Jsem dost přizpůsobivý, takže jsem si na motorku zvykl rychle a brzy jsem mohl začít pořádně tahat plyn. S testy jsem byl hrozně spokojený, snad ani nemohly dopadnout líp. Doufám, že šéfové seriálu jsou se mnou spokojení. (úsměv)

Co vám nejvíc utkvělo v paměti?

Třetí místo bylo jen o dvě desetiny vteřiny za druhým nejrychlejším jezdcem. Ale ve čtvrtek, kdy foukal velký vítr, jsem byl ze všech nejlepší. Navíc jsem v těchto podmínkách zajel svůj nejlepší čas. Musím ale přiznat, že jsem také jednou lehce spadl.

Na co si budete muset v extrémně vyrovnaných závodech dávat největší pozor?

Musím si hlavně uvědomit, že šampionát se jede při mistrovství světa. V něm je plno důležitých lidí, kteří by si mě mohli třeba všimnout. To znamená, že musím závody pravidelně dojíždět a hlavně jezdit rychle. Měl bych si také dát pozor na počasí, protože nemám rád, když prší.

S výjimkou Estorilu, německého Sachsenringu a brněnského Masarykova okruhu žádnou trať seriálu neznáte. Jak tuto nevýhodu hodláte řešit?

O všech tratích mistrovství světa vím, jak a kudy vedou, protože je hraji na PlayStationu. To je alespoň jakýsi malý základ, realita je ovšem jiná. Takže si budu muset zvykat až v tréninku. Největší respekt mám asi z Jerezu. Jede se tam teď o víkendu první závod a asi budu lehce pod tlakem.

Jak vidíte svoje šance v seriálu?

Po testech v Estorilu samozřejmě líp než před nimi. Chci pravidelně dojíždět v první pětce.

KALENDÁŘ ZÁVODŮ

29.4. GP Španělska (Jerez), 6.5. GP Portugalska (Estoril), 17.6. GP Velké Británie (Silverstone), 30.6. GP Nizozemska (Assen), 8.7. GP Německa (Sachsenring), 26.8. GP České republiky (Brno), 16.9. GP San Marina (Misano), 30.9. GP Aragonie (Aragon).

AMOS KREJČÍ