„Usmiřování bylo velice krátké. Zavolal si nás hlavní sponzor našeho týmu z Redoxu a řekl, ať si podáme ruku. Za chvíli nebylo co řešit. Teď už je vše v pohodě a náš vztah ještě lepší než předtím,“ přesvědčoval Kornfeil.

Podle šestadvacetiletého pilota jezdícího na KTM stála za nedorozuměním média. „Řešila to za nás. Byli jsme na sebe naštvaní, protože jsme si přečetli věci, co psali novináři, kteří vše nafoukli,“ zmínil zkušený jihomoravský pilot jezdící v Moto3.

Rodák z Kyjova prožívá náročné léto. Ve třech závodech po pauze nevystoupil ze svého stínu z úvodní poloviny sezony a v klasifikaci mu patří až desátá pozice. Naposledy na víkendové Grand Prix na britském Silverstonu nebodoval. A jeho sen o tom, že získá angažmá ve třídě Moto2, se pomalu rozplývá. „Zatím nevím, jak to bude. Vše řeší manažer,“ uvedl.

Mnohem více důvodů ke spokojenosti má jeho stájový kolega Salač, který v minulém týdnu podepsal smlouvu se stájí VNE Snipers, kde osedlá motocykl Honda. „Myslím, že se přiblíží nejlepší desítce. Honda je teď o hodně rychlejší než KTM. I když KTM chystá na příští sezonu nové motocykly, tak je toto šance pro něj. Honda mu bude sedět i díky tomu, že letos opravdu dost vyrostl a její motocykly jsou pro vyšší lidi,“ všiml si motocyklový expert Václav Svoboda.

Rozdíl mezi stroji KTM a Honda vnímá i Kornfeil. „Ale nechci se na to vymlouvat. Je fakt, že jezdit v desítce je teď pro nás daleko těžší než loni, ale to zas měly navrch motocykly KTM. Vždycky se to střídá. Příští sezonu to zas bude třeba naopak,“ pronesl jihomoravský pilot.

Ve zlepšení věří zkušený jezdec na následující Velké ceně v italském Missanu, kde se českému pilotovi v posledních třech letech dařilo. Ve Velké ceně San Marina dojel dvakrát pátý a jednou sedmý. „Jde o dobrou trať, kde se můžeme odpíchnout. Je třeba dobře nastavit motorku,“ poznamenal Kornfeil. Další Grand Prix ho čeká v polovině září, kdy už má být jasněji o jeho budoucnosti.