Ten se poprvé v historii odehrál společně Mistrovstvím Rumunska v Satu Mare. Týmový závodní speciál Toyota Hilux prošel po Dakaru důkladnou revizí, cílem závodu bylo veškeré změny otestovat.

Hned první rychlostní zkouška ukázala dobrý výkon motoru, ale nedostatky v nastavení podvozku. Protože se jednotlivé erzety jely vždy dvakrát, bylo možné zkusit změny. „Myslím, že jsme to ke konci vychytali, zrychlení jeden a půl minuty na padesát kilometrů je jasný důkaz, že jdeme správným směrem. Stabilita vozu se výrazně zlepšila,“ svěřoval se Tomáš Ouředníček.

Tomáš Ouředníček představil svou Toyotu pro nadcházející Dakar.
Předjet Toyotu je skoro nemožné, říká Ouředníček. Japonský vůz chystá na Dakar

V hlavní kategorii vozů T1 neměla česká posádka konkurenci, ale dosažené časy se daly poměřovat s vozy třídy TH. Třeba zkušenému Mihai Banovi Ouředníček s Křípalem v první rychlostní zkoušce nadělili třicet vteřin a po změnách podvozku dokonce dvě minuty.

Češi tak získali pětadvacet bodů a ujali se vedení v celém seriálu. Není divu, že Tomáš Ouředníček v cíli neskrýval spokojenost. „Náš tým fungoval na jedničku. Byl to opravdu nádherný závod a pro nás nejhezčí rychlostky v letošním roce. Sladká odměna za náročný Dakar. Být s Davidem opět v kabině bylo opět nabíjející a skvělý výsledek nás nabudí k dalšímu zlepšování,“ ujišťoval.