O víc než tři dekády později si na Masarykově okruhu brněnský pilot David Bečvář s Jaguarem sám zazávodí. Při seriálu historických vozů Histo Cup, jehož hlavní závodní část začíná v sobotu a končí v neděli, patří mezi největší favority nejprestižnější kategorie. „Těším se. Vždy jde o závazek vůči ostatním, když se představíte doma,“ přiblížil Bečvář jezdící v Jaguaru XJS, replice stroje legendárního skotského pilota Toma Walkinshawa z roku 1984.

Svou zálibu v Jaguaru vyučený automechanik na dlouhá léta upozadil, než ji znovu objevil a rozhodl se sám do vozu usednout. „Oživily se mi zážitky z dětství a chytl jsem se myšlenky, že chci taky závodit. Postupem času jsem se dostal do Histo Cupu, který si užívám. Potkám lidi stejné krevní skupiny, s nimiž je mi příjemně,“ líčil Bečvář.

V rakouském osmidílném seriálu závodů historických vozů se zařadil mezi špičku. Několikrát vybojoval titul v královské kategorii a úspěšně načal také letošní ročník. Při úvodním závodním víkendu na rakouském Red Bull Ringu skončil v prvním podniku třetí, ve druhém stříbrný.

Histo Cup vznikl v devadesátých letech a zájemci o účast v šampionátu nejprve potřebují splnit několik kritérií, tím zásadním je správné nastavení vozu. „Musí odpovídat historické specifikaci auta, které reprezentuje, kromě bezpečnostních prvků. Ty naopak musí odpovídat současným standardům,“ přiblížil základní podmínku Bečvář.

V královské kategorii září také další český pilot Jaroslav Rejka, který stejně jako Bečvář jezdí v Jaguaru XJS.

Hráči Brno Alligators (v zeleném) se chystají na další duel Paddock ligy amerického fotbalu.
Sígrs míří k dalšímu duelu do Prahy, Alligators do televize s Vysočinou

Oba jezdce čeká v sobotu od tří odpoledne kvalifikace, závody absolvují v neděli. První je na programu po deváté hodině ráno, druhý od půl druhé odpoledne. Na brněnské dráze se ale o víkendu představí i další třídy, diváci uvidí dohromady skoro dvacet závodů, přičemž první se uskutečnily už včera.

V sobotu a neděli fanoušci motorismu zhlédnou zápolení historických formulí nebo třeba tovární poháry automobilek Ferrari, BMW i Porsche. „Lidé se mohou těšit na nefalšovaný retro zážitek. O napínavé souboje kolo na kolo jistě nebude nouze,“ prohlásila ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Jednodenní vstupné stojí na sobotu a neděli stokorunu, návštěvníkům se otevřou přírodní tribuny C a F a sedadlové tribuny T3 a T5 v prostoru startu a cíle. Zájemci si mohou vyzkoušet také F1 simulátor.

Taháky víkendu

Sobota (8.00–17.35)

8.00 start programu – X-Bow (Warm Up)

15.00–15.25 Histo Cup – kvalifikace (Bečvář)

16.00–16.25 historické formule (kvalifikace)

Neděle (8.00–16.25)

8.30–9.00 Histo Cup – závod 1 (Bečvář)

9.10–9.40 historické formule – závod 1

13.30–14.00 Histo Cup – závod 2 (Bečvář)

14.10–14.40 historické formule – závod 2