Motorky, auta, kola, inline bruslaři. Tradiční závodní sestavu na brněnském Masarykově okruhu od letošního roku opět doplní běžci. V neděli 13. dubna se totiž po čtvrt století na asfaltovou trať, po níž se každoročně prohánějí účastníci motocyklového mistrovství světa, vrátí běžecký závod s názvem Masaryk Run Zdravotní pojišťovny 211. Dnes končí možnost registrace na unikátní podnik, zatím se přihlásilo 1145 běžců. „Když někdo mluví o počtu, usmíváme se u toho, protože nás hodně těší," povídá ředitel závodu Tomáš Mokrý.

Jak vznikla myšlenka na pořádání závodu?

Jedna firma mě požádala o závod na klíč v Brně. Když jsem přemýšlel o lokalitách, zvažoval jsem i Masarykův okruh. Naštěstí to nedopadlo, nápad spadl někam pod stůl a po roce jsme se rozhodli, že do toho půjdeme sami.

Máte rád motocyklové závody, že vás napadl právě Masarykův okruh?

Když se na internetu podíváte na mapu Brna na možné lokality, řeknete si: V Lužánkách se běhá, Vokolo Priglu se běží, takže míst moc nezbývá. Už jste na konci a z dálky vidíte obrys něčeho v lesích, což je Masarykův okruh. Když jsme tam v prosinci přišli, zjistili jsme, že to je úplně úžasné místo. Všude lesy, klid, totální oáza a v tu chvíli mě napadlo, že se běžcům může líbit. Jenom jich musí být víc, hrstka se na tak velké ploše ztratí.

Podle dosavadního počtu přihlášených to nebude problém…

Říkali jsme si na začátku, že když tam bude startovat pět set lidí, bude to pěkně vypadat. Přece jen Masarykův okruh si zaslouží masu lidí, trať není stavěná na to, aby si tam šlo zaběhat dvacet lidí. Mile nás zájem překvapil.

Jak složitě se domlouval termín závodu v nabitém kalendáři Masarykova okruhu?

Vytipovali jsme si hodně brzký únorový, březnový, nebo potom hodně pozdní termín skoro až ve druhé půlce podzimu. Moc se nám do nich nechtělo, protože už může být metr sněhu. Nakonec nám představitelé okruhu nabídli volný 13. duben. Ani sekundu jsme neváhali, to je ideální termín na běh.

Je závod na Masarykově okruhu dražší než ve městě?

Mysleli jsme, že bude ekonomičtější než běh uprostřed města, kde řešíte uzavírky, dopravní značky, povolení, obíhání úředníků, což nás tady docela minulo, protože jsme na soukromém pozemku. Ale zase třeba narážíme na přesun lidí z Brna, protože městská hromadná doprava na okruh je v neděli zanedbatelná. Jedou tak čtyři autobusy za den, takže by se tam ani lidi nedostali.

Jak to řešíte?

Dojednáváme zajištění linky přímo z Mendlova náměstí, kterou zaplatíme, což je docela nákladné. To jsou věci, které vyvažují výhody, a nákladově vyjde běh stejně, jako by byl na náměstí.

Můžete přiblížit částku?

Jsme řádově kolem půl milionu korun.

Masaryk Run ale neotevře okruh pouze aktivním běžcům.

Snažíme se vytvořit ještě něco navíc, co nemá až tolik společného s během. Takový den otevřených dveří, kam chceme dotáhnout co nejvíc Brňanů. Ve spolupráci s Masarykovým okruhem uděláme různé komentované exkurze a lidi se dostanou do míst, odkud se řídí celá Velká cena. Budou tam motokáry, doprovodný program pro děti, koncert Olgy Lounové.