Původně amatérský seriál, který odstartuje už v osm hodin ráno, inspirovala slavná čtyřiadvaceti­hodinovka Le Mans. „Vytrvalostní závod má svoje kouzlo, protože týmy taktizují. Rozhodují se, kdy tankovat, kdy vystřídat řidiče podle jejich schopností, kdy přezout pneumatiky,“ uvedl pořadatel závodu Petr Verner.

Nejlepší týmy za dvanáct hodin objedou závodní trať víc jak dvě stě padesátkrát a najedou tak až kolem 1400 kilometrů.

Souboje si za pár let vydobyly silnou pozici a poutají zájem také zahraničních posádek. „Očekáváme i několik účastníků ze Slovenska a Rakouska,“ potvrdil mezinárodní účast ředitel Le Brno Juraj Studeník.

Pořadatelé zatím registrují bezmála čtyři desítky přihlášených vozů, jejichž posádky musí tvořit minimálně dva jezdci. V pestrém startovním poli se objeví i britské spidery Radical. „Vstup je bezplatný, návštěvníci budou mít volný přístup i do paddocku,“ řekl Studeník.

O den později se po tříleté přestávce vrátí na Kývalku seriál mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu, při kterém na dvou a půl kilometrech závodníci nastoupají přes sedmdesát výškových metrů. Pod názvem Brněnský drak organizoval brněnský Mičánek Motorsport vrchařské zápolení proti směru Masarykova okruhu poprvé už v roce 1997.

Na startovní čáře pod Schwantzovou zatáčkou se však jméno Mičánek neobjeví. „Specializujeme se na okruhové závody, takže z hlediska přípravy na sezonu jsou pro nás užitečnější několikadenní testy u nás nebo v Německu,“ vysvětlil Jiří Mičánek junior svou i absenci bratra Tomáše.

I tak bude obsazení Brněnského draka díky startu několika pravidelných účastníků vrchařského mistrovství Evropy kvalitní. Díky specifickým možnostem okruhu stihnou pořadatelé obvyklé dva závody po dvou jízdách nahustit do jediného dne.

Nedělní pořad zahájí v devět hodin dopoledne trénink, úvodní ostrá jízda odstartuje hodinu po poledni.

TOMÁŠ VALAŠKOVČÁK
AMOS KREJČÍ