V něm se mu naskytla dobrá příležitost na rychlý čas. „Taková ideální situace. Měl jsem před sebou dostatečnou mezeru a za ní jednoho z kluků, kterého jsem neustále stahoval. Mohl jsem být ještě rychlejší. Myslel jsem, že ho v kopci předjedu, ale traťoví komisaři vyvěsili žluté vlajky. To znamená zákaz předjíždění. I tak je třetí řada na roštu pěkná," povídal bezprostředně po dojetí.

Jezdec týmu Red Bull KTM Ajo skončil jednu tisícinu za šestým místem, které by ho posunulo do druhé řady. Těsně před ním dojel stájový kolega Brad Binder. „Je to trochu škoda. Ale je to parťák… Na Masarykově okruhu je někdy lepší najíždět první zatáčku z vnějšku. Bývá tam tlačenice. Takže mi to v neděli možná nakonec pomůže," komentoval vyhlídky na ostrý závod.

V pátečních trénincích se Hanikovi přitom nedařilo podle představ. Zajížděl zhruba o vteřinu a půl horší časy a elitní desítka mu byla poměrně vzdálená. „Vyměnili jsme skoro celou motorku a zafungovalo to. V sedle jsem se cítil o mnoho líp. V zítřejším warm upu zkusíme ještě jiné nastavení, ale jinak se budeme držet toho z kvalifikace a zkusíme ho ještě vyladit," popsal Hanika.

Jeho výsledek je v kvalifikaci nejlepší od roku 2007, kdy dojel Lukáš Pešek pátý. Ten závod nakonec vyhrál. V roce 2011, ještě na stejné příčce jako v sobotu Hanika, dojel jeho rival v nejslabší třídě Jakub Kornfeil. „To ani nevím. Jsem prostě spokojený a snad uděláme pěkný závod. Kvalifikaci ale nepřeceňuji. Hlavně v mém případě zas tolik neznamená. Letos jsem dojel už dvakrát šestý a závod pak třeba tolik nevyšel. Nejsem ještě jezdec, který je schopný zajíždět rychlé časy po celý závod," mírnil optimismus kudrnatý Brňan.