Po hrozivě vypadající nehodě s kamionem nizozemského jezdce Martina van der Brinkena totiž dokázal svůj Ford Ranger s pomocí navigátora Davida Křípala a ostatních mechaniků opravit a vrátit se do závodu.
Před posledními dvěma etapami mu patří sedmatřicátá pozice v klasifikaci. „Všichni nás sledovali a natáčeli, protože viděli video naší srážky. Dokonce jsme s van der Brinkemem několikrát stáli vedle sebe při neutralizaci mezi závodními úseky, což bylo atraktivní pro novináře. I komisaři na trati na nás hodně mávali,“ líčil Ouředníček.
Po děsivě vypadajícím střetu vše nasvědčovalo tomu, že pro brněnského pilota extrémní rallye letos poprvé konaná v Saúdské Arábii končí. „Bylo to drama. Pracovali jsme na opravě celou noc. Proto jsem se s mechaniky domluvil, že si půjdu lehnout. Vzbudili mě v pět ráno, že konečně vše funguje. Byl jsem hrozně šťastný. Jediné, co nefungovalo, byly obě pístnice,“ poznamenal padesátiletý brněnský rodák.
Další Jihomoravan ve startovním poli, motocyklista Jan Brabec (na snímku) při své třetí účasti v legendárním závodě znovu figuruje ve čtvrté desítce pořadí. V té skončil i při předcházejících dvou ročnících. Stejně jako Ouředníčkovi mu před závěrem patří sedmatřicátá příčka mezi motorkáři.
Loni měl na Dakaru těžkou nehodu, podobný karambol se mu zatím vyhýbá, ale komplikacím čelí i v Saúdské Arábii.
Ve středu si po pádu z vrcholu ostré duny zlomil řídítka, dokázal je ale opravit a dostat se do finiše etapy, kterou pořadatelé kvůli silnému větru výrazně zkrátily. „Jsem v pořádku. Bylo to tak nebezpečné, že helikoptéry nestíhaly létat. Podařilo se mi opravit řídítka, ale nabral jsem ztrátu třicet minut. A nefungovala mi dobře zadní brzda,“ hlásil motocyklista stáje Big Shock Racing. Na inkriminované duně havarovali i další jezdci včetně šampiona formule 1 Fernanda Alonsa, který se svým vozem předvedl dvojitý kotoul.
Peripetií si Brabec užil zvlášť zkraje slavné rallye. V jedné z etap neprojel kontrolním bodem kvůli porouchané navigaci a po penalizaci se propadl pořadím. „Nefungovala mi navigace, protože mi vypadl konektor. Hledal jsem body přes oči a nejelo se mi vůbec dobře,“ tvrdil Brabec.
Zvláště začátek namahávého podniku značně otestoval jeho připravenost. „První čtyři etapy byly rozbíjecí. Kdo letos Dakar dojede, vyhraje,“ mínil zprvu.
Po úvodních ostrých zkouškách ovšem závodníci brázdili především dlouhé otevřené planiny a stěžovali si na nízkou náročnost závodu. „Jedeš třicet kilometrů na plný plyn, pak zahneš a zase plný plyn. Je to rovná vypalovačka. Nejsem ani unavený, ani udýchaný,“ stěžoval si Brabec.
Závěr ovšem znovu pořádně prověří schopnosti pilotů. Dvaačtyřicátý ročník končí v pátek v hlavním městě Saúdské Arábie Rijádu.
Po 10 ze 12 etap
Jan Brabec (motocykly): Průběžné umístění: 37. pozice Ztráta na lídra: 8:53:04 hodin Dakar 2019: 34. místo v celkové klasifikaci
Tomáš Ouředníček (automobily): Průběžné umístění: 37 Ztráta na lídra: 14:13:31 hodin Dakar 2019: 17. místo v celkové klasifikaci