Další články o závodech čtěte vpravo nahoře

Jak jste spokojený s výsledkem?
Jsem, ale za jiné situace než normálně. S tímto umístěním v tomto stavu jsem spokojený. Mohlo to být daleko horší.

Co vás limitovalo?
Sam nevím, co mi je. Mám hrozně nateklý krk, takže nemůžu moc polykat, ani dýchat. Ještě k tomu mi třeštila hlava, takže jsem se nemohl vůbec soustředit. Dostal jsem nějaké protilátky, které mi pomohly. Nebylo to ale ideální. Už tři dny zpátky mně nebylo moc dobře.

Cítil jste se vyčerpaný v průběhu závodu?
Do desátého kola to bylo docela v pohodě. Pak to ale zase na mě dopadlo. Kotel, který mi fanklub vytvořil, byl úžasný. Neměl jsem ale sílu jim po závodě už nic házet. Byl jsem rád, že jsem dojel do boxů.

Na začátku jste ztratil pár pozic. Co se stalo?
Startoval jsem zprava, takže jsem viděl, jak se Karel Abraham a tři jezdci cpou doprava. Tak jsem automaticky jel na druhou stranu. Možná díky bohu, protože jsem se vyhnul tomu pádu. Zase jsem ale přišel o tři pozice a soupeři mi poodjeli. Dvě tři kola jsem se na ně ještě dotahoval, ale nebyl jsem schopen akceptovat jejich tempo. Nezvládal jsem to. Nebylo v mých silách držet se za nimi celý závod.

Jak jste snášel velké teplo?
Docela v pohodě. Závod mi celkem rychle utekl. Měl jsem jiné starosti, než přemýšlet o tom, jestli je vedro.

Měl jste i v závěru dostatek sil? Chtěl jste se pokusit ještě probojovat se o trochu nahoru?
Ke konci už jsem se nehnal dopředu, protože jsem věděl, že už by to k ničemu nebylo. Jen by to zvýšilo riziko pádu.

Na domácí Velkou cenu jste přijel novým designem přilby.
Každý rok se snažím vymyslet něco nového. Tento mě napadl, protože jsem byl jezdec, který navázal na úspěchy Františka Šťastného. Navíc se mi hrozně líbil motiv šípu a trikolóry.

Myslíte si, že vám pomohl v závodě i duch fenomenálního českého jezdce?
To nevím, ale nový design měl ohlas. Nejvíce reagovali starší lidi, kteří dlouho sledují motorky. Ti to pochopili hned. Slyšel jsem na to jen pozitivní věci.

Jak byste zhodnotil brněnský závod. Byl pro vás i kvůli nemoci nejtěžším v kariéře?
Určitě. Kvůli psychickému tlaku i podle toho, jak mi bylo. Nemyslím si, že bych podobně těžký závod někdy jel.

Jaké máte ambice do zbytku sezony?
Když budu zdravý a vše bude klapat, dostat se do nejlepší desítky je reálné.

Třída do 250 ccm letos v mistrovství světa končí a nahradí ji Moto2. Máte představu, kde budete příští sezonu jezdit. V nové kategorii?
Je přede mnou ještě spoustu jednání. Nemám smlouvu, takže ještě nic nevím. Jezdit v Moto2 by mělo být lepší než ve dvěstěpadesátkách, protože by to bylo snad vyrovnanější závodění.