Soupeř na sedmnácté příčce mu nadělil necelých dvanáct vteřin. „Lépe to nešlo. Celý víkend říkám, že jedu na maximum, ale v závodě si člověk musí dát pozor. Mohli jsme líp připravit motorku. Motorová brzda šla často úplně šejdrem. Pak začal uskakovat předek, takže jsem měl párkrát namále,“ říká Abraham.

K pádu nebyl daleko krátce po startu. „Přimíchal jsem se ke kolizi, ale podařilo se mi vyhnout. Bohužel mě předjelo pět jezdců,“ popisuje nepříjemnost, která vyřadila trojici závodníků.

Od šestého kola se objevily další komplikace na stroji. „Ztrácel výkon, protože klouzala zadní guma, tím pádem motorka nechtěla jet. Přepínat trakci jsem mohl až od poloviny závodu, jinak bych úplně odrovnal gumy,“ odkrývá osmadvacetiletý pilot.

Další problémy se mohly přihnat v podobě deště, který od Masarykova okruhu nebyl daleko. V noci se dokonce nad Brnem blýskalo. „Naštěstí nepršelo. Případná voda mohla dost výrazně zamíchat kartami,“ myslí si brněnský rodák.

Může náhlá proměna počasí zamíchat taktikou? „To je těžké. Dělat před závodem změny představuje velkou loterii, protože nevíme, co nastane. Respektive předpoklad je jedna věc a realita druhá. Jakmile se se strategií nemůže hnout, jde o průšvih,“ líčí.

Na nepovedenou sezonu tedy nedal zapomenout ani na domácím okruhu. „Zastávám názor, že jezdec může jet vždy o trochu líp. Nechci říkat, že z mé strany nešlo dělat víc. Pokaždé to jde, ale bohužel v tomhle případě ne moc. Nicméně osobně chci mít pokaždé nejlepší výkony a na papíře po projetí cíle být vepředu na pozicích, na které mám a minulý rok jsem je zajížděl,“ neskrývá zklamání Abraham.

VLADIMÍR FORMÁNEK