Zajel pět pole position a sedmadvacetkrát startoval z první řady, dvacetkrát vystoupil na stupně vítězů. Na závodních okruzích byl Farina nezničitelný a přes četná zranění se na ně vždy rychle vracel. Osudnou se mu stala zatáčka na silničce u francouzského Chambéry, kde narazil do telegrafního sloupu, když spěchal jako divák na GP Francie.

Giuseppe Emilio "Nino" Farina se narodil 30. října 1906 v italském Turíně do rodiny bohatých průmyslníků, jež vlastnila továrnu na karosérie. Po studiích politologie a ekonomie dělal kariéru v armádě, než se v 26 letech definitivně rozhodl pro automobilové závody. Dva roky nato dosáhl prvního významného triumfu, a to v Brně, kde na maserati ve své kategorii zvítězil. Do brněnských análů se ale zapsal také neblaze, když v roce 1949 při závodě vylétl z trati - dva diváci zahynuli a 12 jich bylo zraněno. Od té doby se této zatáčce, v níž má italský závodník od loňska pomník, říkalo Farinova.