Uskuteční se podle vás Dakar?
Podle mě je to spíš politické než hygienické rozhodnutí. Pořádající agentura se stará o dvě akce, Tour de France a právě Dakar. Tour je přitom daleko namáhavější na uskutečnění z hlediska hygieny a zvládlo se to. U Dakaru omezí diváky, ale to stejně v Saúdské Arábii tolik bolet nebude a uzavře se bivak s tím, že se tam dostanou jen otestování a ven nikdo. Neměl by to být problém. Země se teď otevřela a i královská rodina se údajně těší.

Jste tedy optimista.
Důležité je zkrátka prodat televizní práva a výhoda Dakaru je, že není vázaný na to, kolik diváků přijde přímo na závody. Navíc sledovanost Dakaru může obrovsky stoupnout. V lednu se nic moc jiného neuskuteční a lidi zavření doma jsou hladoví po sportu. Věřím, že to zhatí pouze naprosto šílená situace. I kdyby totiž byla třeba uzavřená letiště, pořád organizátoři mohou poslat pro účastníky speciální letadla.

Se svým startem počítáte najisto?
Podle mě pojedeme na devadesát procent. Jsme poměrně blízko finálnímu řešení situace. Do konce měsíce musíme složit nějakou zálohu, abychom mohli jet. Je to strašně nepříjemné, protože i naši partneři jsou v nejistotě z budoucnosti a jednání složitá. Ale nevěšíme hlavu. Přihlášení už jsme, teď je třeba poslat peníze.

O kolik složitější je získávat finance oproti předešlým rokům?
Je to úplně jiné. Někteří partneři nevěří, že se akce uskuteční, jiní zase nemohou plánovat sponzorství, když neví, jaká bude situace. Ale někteří jsou na tom naopak dobře a dokonce se připojí i noví partneři.

Každopádně bude nadcházející ročník hodně specifický. Na jaké zvláštnosti se připravujete?
Máme připraveny různé scénáře. Nevýhoda je, že se může komukoli ze stáje přihodit, že na místě bude mít pozitivní test a na akci se nedostane. Proto se dost bavíme o zastupitelnosti všech členů a budeme mít náhradníky. Jediný nenahraditelný jsem já. (smích) V záloze máme několik variant.

Na první koronavirové akci Baja Poland jste obsadil čtvrtou pozici ve středoevropském šampionátu. Jak závod hodnotíte?
Umístění bylo velmi slušné, ale tam šlo jen a pouze o výdrž auta a vůbec ne o jezdecké umění. Panovalo špatné počasí, nejhnusnější, jaké jsem kdy zažil. Dokonce Peterhansel (Stéphane Peterhansel, třináctinásobný vítěz Dakaru pozn. red) říkal, že šlo o nejdeštivější závod jeho kariéry a to už má něco za sebou. Odpadával jeden vůz za druhým. Do cíle jsme se dostali, i když jsme pokáceli dva stromy po cestě. Možná jsme jen trošku doufali v pódiové umístění.

Místo tradičního navigátora Davida Křípala jste usedl do vozu s Petrem Hauptmannem. Jak došlo k této změně?
David měl pracovní povinnosti a celkově to má náročnější s volným časem. Uvidíme, jak to bude na Dakaru. S Davidem jsme sehraní. Ne že by Peťa byl výrazně horší navigátor, ale nemá takové zkušenosti jako David.

Co vás ještě čeká do začátku Dakaru?
Ze závodů asi prakticky nic, i když se ještě koná akce v Portugalsku. Problém je, že nemůžeme testovat na písek do Afriky, protože jsou zavřené hranice. Je to nevýhoda, protože potřebujeme vědět, jak nastavit tlumiče do těch podmínek. Jsme domluveni s Alešem Lopraisem, že vyrazíme na Dakar s předstihem už kolem Vánoc a otestujeme písek. Silvestr bude poprvé bez alkoholu. V následujících týdnech musíme otestovat novinky na voze a hlavně hodláme stmelit tým. Doba byla hektická a potřebujeme, aby každý ovládal svou roli.