„Ani dobrý, ani špatný. Jen byla hrozná zima a já se nějak nemohl dostat do tempa. Už jen deset dní,“ napsal na svou facebookovou stránku o druhé etapě osmatřicetiletý závodník, jenž se účastní slavné rallye popáté v kariéře.

O tři příčky za ním se v průběžném pořadí nachází Martin Michek, jenž v pondělí skončil jedenáctý. Napravil tak dojem po úvodní etapě, kdy kvůli problémům s navigací klesl až do páté desítky pořadí. „Jsem zase mezi špičkou. Ukázali jsme, že umíme jezdit rychle. Dneska byla speciálka opravdu tvrdá, hodně písková. Ze začátku se jelo po měkkém písku, bylo to rozbité jako prase,“ pravil Michek.

Automobilový jezdec Martin Prokop klesl po druhé etapě Rallye Dakar z třetího na šesté místo. Pilot vozu Ford Raptor v pondělí zajel dvacátý čas, když za nejrychlejším Sébastienem Loebem z Francie zaostal o 25:42 minuty. „Je dobré, že nemáme žádné problémy. Doufal jsem ale, že tyhle etapy nebudou. Rozhodně nejsou hezké. Je to jen rychlý přejezd v písku, v kolejích, nic záživného, žádný prostor pro nás. Žádná navigace a výsledek tomu odpovídá,“ postěžoval si na podmínky Prokop na sociálních sítích.

Tomáš Hron se raduje se svým týmem ze zisku českého mezinárodního pásu WAKO Pro.
Hron po titulu slavil konec roku „na důchodce“. Pokračuje i kvůli ješitnosti

Kategorii kamionů nadále kraluje tovární tým Kamazu, jehož členové obsadili první čtyři místa. Nejrychlejší byl Andrej Karginov, za kterým pátý Loprais zaostal o 6:51 minuty. Martin Macík byl v pondělí sedmý s odstupem více než patnácti minut. Hned za ním dojel Argentinec Ignacio Casale v barvách českého týmu Tatra Buggyra Racing, který je průběžně sedmý, hned před Macíkem. „Dakar pěkně začal. Jede se na krev, každý jak umí. Od začátku se jelo rychle, pak to bylo na dvojkových dunách náročnější. Ale až na pár chybiček jsme si to užili,“ uvedlo jedno z hlavních českých es Macík.

I v jeho stáji je možné najít jihomoravskou stopu. Jedním z Macíkových mechaniků je i Radek Osička ze Zaječí na Břeclavsku.