V sérii Boss GP soupeří monoposty z několika formulových šampionátů. Jedno z aut je právě Toro Rosso STR1 ze sezony 2006, které loni zlomilo rekord Masarykova okruhu. Oproti loňsku nemá desetiválcový motor monopostu restriktor, který předepisovala technická pravidla formule 1 pro sezonu 2006. Je tedy pravděpodobné, že Gerstl loňské maximum ještě vylepší. „Na poslední chvíli přibyla k formulím 1 dvojice raritních vozů Panoz DP09B, které startovaly na sklonku minulé dekády v šampionátu SuperLeague Formula. Auta pohání monstrózní dvanáctiválcové motory, které papírově dosahují výkonu, jako mají současné formule 1," vyzdvihuje Smetana.

Gerstl může atakovat i neoficiální absolutní rekord z roku 2010, který je 1:34,700 minuty. „Rozdíl mezi absolutním a oficiálním rekordem, který musí být zajetý v závodě, činí něco přes čtyři vteřiny. Věřím, že je možné jej výrazně vylepšit," říká manažerka závodu Jana Božková.

Pro Gerstla, který průběžně šampionát Boss GP vede, představuje Brno jednu z nejoblíbenějších štací. Trať využívá i k testování. „Když dokážeme najít dobré nastavení pro Brno, auto funguje na všech okruzích. Z mého pohledu jde pro formule 1 o okruh snů," popisuje rakouský pilot.

Jenže Masaryk Racing Days není jen série Boss GP. Na trati se předvedou auta dalších pěti šampionátů. Premiéru si v Brně odbude znovuzrozený Škoda Octavia Cup. Za volant Octavie RS se posadí například známý závodník Michael Vorba, syn úspěšného pilota ETCC Petra Fulína, nebo herec David Suchařípa. „V sobotu uvidí fanoušci deset závodů na neděli jsme pak naplánovali devět startů," osvětluje Božková. Pořadatelé si pro fandy zdarma připravili i autobus, který vyjíždí z Mendlova náměstí.

Masaryk Racing Days + Boss GPKdy a kde: v sobotu a neděli na Masarykově okruhu
Program: startuje vždy v 8.30, v sobotu končí závody v 18.30 a v neděli v 17.40
Šampionáty: Boss GP, Mezinárodní mistrovství České republiky, Škoda Octavia Cup, Eset TWC, GT3CCCE, Haigo
Vstupné: na den 200 Kč, na víkend 300 Kč