Už tak náročné stěhování ztížily dva fakty. Předchozí Velkou cenu hostilo americké Indianapolis a brněnská na ni navazuje hned po týdnu. Přitom mezi závody obvykle bývá čtrnáctidenní pauza. „Je to mnohem riskantnější, spousta věcí se řeší na poslední chvíli," popisuje mluvčí brněnského Automotodromu Jiří Smetana.

O logistické problémy svých stájí se jezdci starat nemusejí. „Pro mě se přesun po týdnu z Ameriky do Evropy v ničem neliší od ostatních. Musím si jen narychlo vyprat spodní prádlo," říká český jezdec Jakub Kornfeil. „Až ve čtvrtek dorazím na okruh, všechno bude už nachystané," dodává.

Dvě části

Paddock mistrovství světa se dělí na dvě části. Jedna cestuje na všechny závody seriálu, druhá objíždí jen evropské podniky. „Kamiony, které už teď diváci v Brně vidí, do zámoří necestují," vysvětluje Smetana. „Parkují tady už asi měsíc. Přijely sem hned po závodech v Německu," dodává. Do Ameriky a zpět materiál putoval v přepravních kazetách.

Po závodě v Indianapolis měly závodní týmy naspěch. Ještě večer po závodě vše zabalily a poslaly do Brna. „Letadla k nám postupně dorazila v noci na úterý a ve stejný den ráno," přibližuje mluvčí okruhu.

Z letadel se věci dovezou na brněnský okruh. „Je to jeden z nejkritičtějších přesunů v sezoně," doplňuje Smetana.

Další problém, se kterým se všechny závodní týmy vyrovnávají, představuje nepříjemný časový posun. „Všichni musí hned naplno pracovat, aby se vše stihlo připravit. To je vzhledem k šestihodinovému časovému rozdílu mezi Brnem a Indianapolis obtížné," nastiňuje Smetana.

Navíc většina motoristických stájí v Americe tráví prázdniny v delší pauze uprostřed sezony. „Jsou tedy na tamní časové pásmo zvyklí a rychlá aklimatizace na středoevropské jim dělá problémy," říká.

České naději ve třídě Moto3 ale dlouhé přelety vůbec nevadí. „Je mi to úplně jedno. Už jsem zvyklý," mávne rukou Kornfeil, který při letu stihne mnoho činností. „Chvíli spím, pak se dívám na filmy, povídám si lidmi z týmu nebo hraju hry na mobilu," popisuje svou osmihodinovou zábavu při návratu ze zámoří.

Velké týmy jako Ducati nebo Avintia zahájily práce na servisním zázemí pro jezdce na brněnském okruhu už v pondělí. „Samozřejmě se jedná o lidi, kteří nebyli v Americe," vysvětluje Smetana.

Menším týmům stačí na přípravu míň času. „Ale lidi od Karla Abrahama jsem tu v úterý už taky viděl," dodává mluvčí.