Klání domácí elity na protisměrné variantě brněnské závodní dráhy zahájil nezdar evropského vrchařského matadora Otakara Krámského, který zůstal viset hned na startu první jízdy. „Auto jenom cuklo a motor zhasl. Šlo o závadu v elektronice,“ vysvětlil mnohonásobný vítěz předcházejících ročníků Brněnského draka.

Krámského monopost má ve svém rodokmenu zajímavou minulost. Závodil v japonském šampionátu Nippon a kdysi ho testoval i bratr několikanásobného formulového šampiona Ralf Schumacher. Na Masarykově okruhu však byla ve hře současnost, a ta hrála do noty jiným favorizovaným jezdcům.

Dařilo se úřadujícímu mistru republiky Milanu Svobodovi, byť Miloš Beneš s vozem Ralt v následujících jízdách šlapal na plyn ze všech nejrychleji. V nasazeném tempu pokračoval Beneš i v odpoledním závodě. „Nějaké drobné chybičky tam z mojí strany byly a Beneš s Krajčím toho využili. Vrchařská sezona bude letos hodně zajímavá,“ pokrčil rameny v cíli třetí Svoboda.

Na nejvyšší stupínek třídy E1 si dvakrát vyskočil brněnský Dan Michl s vozem Opel Michl rodinné konstrukce, zatímco jeho otec Josef Michl (Porsche 911) bral zelené věnce v klasifikaci historických vozů.

Den před Brněnským drakem ožila závodní dráha Masarykova okruhu vytrvalostním závodem 12 h. Le Brno, jehož premiérový ročník odstartoval už před deseti lety. Vítězové v sestavě Jiří Špale, Martin Zeman, Marek Rybníček, David Komárek urazili celkem 289 kol a do análů brněnské dvanáctihodinovky, která je určena převážně amatérským jezdcům, tak vepsali nový výsledkový rekord.

AMOS KREJČÍ