VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šembera se trať v Motegi učil na simulátoru

Brno - Ukáže počasí svoji lepší tvář? Jezdci imotocykloví fanoušci vto před velkou cenou vjaponském Motegi doufají.

22.4.2009
SDÍLEJ:

Lukáš Šembera.Foto: DENÍK

Velikonoční premiéru v Kataru totiž zle pocuchal déšť, stopětadvacítky a dvěstěpadesátky obkroužily zlomek svého plánovaného programu, piloti třídy MotoGP dokonce závodili s jednodenním zpožděním.

„Doufejme, že nedopadneme jako formule 1, která letos ještě nejela normální závod. To co se dělo v Kataru, mi bohatě stačilo na rok dopředu,“ přiznal před odletem do Japonska nováček seriálu, brněnský jezdec Lukáš Šembera.

Během tréninku v Kataru se šestnáctiletý Brňan snažil mezi elitou rozkoukávat a od zkušenějších soupeřů co nejvíce pochytit. „Jenže když jsem se za někoho zavěsil, vydržel jsem v závětří maximálně čtyři zatáčky a pak mi ti rychlí ujeli. Gadea mě při předjíždění málem sundal, zato Simon a Smith na mne byli hodní. V Kataru jsem poznal, že s jezdci, kteří mají jako já Aprilie RSW, mohu držet krok, zato ti na nových typech RSA jsou trošku někde jinde,“ vyklopil v cíli pětadvacátý Šembera svoje první poznatky.

Okruh v Motegi zná zatím jen z televizních přenosů, ale v posledních týdech si pomáhal i jinak. „Trať jsem se učil na X – boxu (počítačový simulátor). Je docela pěkná, má hodně dvojitých horizontů, bude to tam pro mne těžké,“ uvědomoval si Šembera po tréninku na nečisto.

Karel Abraham, české želízko ve třídě 250 ccm, by naopak mohl se svoji aprilii řezat zatáčky Velké ceny Japonska se zavázanými očima. A snad i ve snu se mu vybaví zpropadený okamžik, kdy si loni v Motegi po kolizi se Španělem Debonem zlomil v levé ruce navikulární kost.

„Člověk kolikrát lehne na trati sám, ale když to zaviní někdo druhý a ty přijdeš o přední umístění, tak to hodně naštve. Jako třeba teď v Kataru kolize s Talmacsim,“ svěřil se Abraham.

Pojem Motegi mu však nekreslí v tváři pouze chmury. „Na tu trať mám i pěkné vzpomínky. V roce 2006 jsem tam dojel ve stopětadvacítkách třináctý, což znamenalo moje vůbec první body v mistrovství světa,“ nezapomněl brněnský jezdec.

AMOS KREJČÍ

Autor: Redakce

22.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnská Kometa. Ilustrační foto.

Brněnské vrcholové sportovní kluby si rozdělí přes šedesát milionů

Ilustrační foto.

Omezení aut před nádražím se odkládá na duben. Přípravy brzdí připomínky

Rodiče se neshodli a dívku do školy nezapsali. Zastal se jí Ústavní soud

Brno – Dívky, která se po několika dnech ve školní lavici vrátila zpět do školky, se v úterý zastal Ústavní soud. Případ provázelo několik soudních jednání poté, co se odloučení rodiče dívky nedohodli, zda má dítě chodit do brněnské nebo olomoucké základní školy.

Dopravní podnik prodává tramvaje RT6N1. Kvůli technickým obtížím je nevyužíval

Brno - Jedenáct let stály ve vozovnách, potom pár let i přes technické závady jezdily a teď je mají získat noví majitelé. Brněnský dopravní podnik prodává dva tramvajové vozy typu RT6N1, které byly dlouhodobě problémové.

Na spojnici cest. Kuřim se chlubí novou výstavou, připomíná historii města

Brněnsko - Procházeli jím paleolitičtí lovci, obchodníci s jantarem v době bronzové, švédská vojska při třicetileté válce i Napoleonova armáda. Místo, kde nyní stojí Kuřim, bylo už od pravěku významnou křižovatkou. Ucelená výstava o historii města však Kuřimi zatím chyběla.

Na kolejích loni zemřelo nejvíc lidí za posledních deset let. Většinou sebevrahů

Jižní Morava /ANKETA/ – Smrt pod koly vlaku čekala loni na osmatřicet lidí, pět z nich zemřelo při nehodě na železničním přejezdu. Zbylí si vzali život dobrovolně. Sebevraždu na kolejích volili hlavně muži. Rok 2017 byl nejtragičtější za posledních deset let.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>