Masarykův okruh patřil po desetiletí neodmyslitelně do programu silničního šampionátu, ale od roku 2020 motocyklové hvězdy na Moravě chybí. „Těžko se dá něco slibovat. Na druhou stranu promotér šampionátu Dorna ohlásil, že z kalendáře vypadla Velká cena Argentiny a dá se očekávat, že ani letos se nepojede v Kazachstánu,“ zmínil funkcionář.

„Dva plánované podniky budou chybět a není mnoho okruhů, které by byly připraveny okamžitě uspořádat velkou cenu. Myslím tedy, že pro Brno prostor je a Česku by návrat do MotoGP slušel,“ pokračoval.

Lewis Hamilton po velké ceně Monaka F1
Hamilton končí v Mercedesu. Formulí 1 otřásl senzační přestup ke konkurenci

„Na jižní Moravě se dlouhé roky konala velice úspěšná velká cena. Pokaždé, když se setkám se šéfem Dorny Carmelo Ezpeletou, tak od něj slyším otázku, jak to vypadá s Brnem. Zájem vrátit se určitě je. Opět by to přilákalo davy fanoušků z celé Evropy a jednalo by se o skvělou propagaci naší země. Uvidíme, jak se situace vyvine, ale vyloučené to rozhodně není,“ prohlásil Jan Štovíček.

Podle jeho mínění existuje i šance, že by se na Masarykově okruhu mohly také prohánět vozy formule 1. „Spekuluje se o tom. Dokonce bývalý slavný pilot Emerson Fittipaldi se vyjádřil v tom smyslu, že v Brně je krásný okruh. Taková akce má mimořádný potenciál. Nejen sportovní, ale i ekonomický,“ uvedl prezident Autoklubu ČR.

Brno má parametry na formuli 1

„Mluvím s pořadateli jednotlivých Grand Prix i promotérem seriálu Formula One Management. Všeobecně se ví, že se jedná se o akce, které končí v černých číslech. Zájem diváků je obrovský. Za určitých okolností a řekněme dobrých organizačních podmínek se dají uspořádat bez veřejného financování. Proč ne? Stojí to za úvahu. Byla by to opět výborná reklama pro naší republiku,“ tvrdil.

Jedná se však o několikaletý výhled. „Odhadem by se mohlo jednat o tři až pět let. Bylo by také zapotřebí provést na okruhu nějaké úpravy, ale parametry na mistrovství světa formule 1 určitě má. Navíc je poloha Masarykova okruhu ideální. Leží uprostřed Evropy a vídeňské letiště není daleko. Zcela zásadní však je, jak by se k tomu postavil majitel okruhu. To nedokážu předjímat,“ upozornil.

Roman Staněk pokračuje ve formuli 2, nadále bude členem italské stáje Trident.
Sen o F1 pokračuje. Staněk zůstává ve formuli 2, plánuje útočit na přední příčky

„Organizačně na to máme. Zvládli jsme i Středoevropskou rallye, čemuž řada lidí nevěřila. Myslím, že jsme dokázali, že máme zkušené pořadatele a umíme udělat světové podniky. Možná někomu připadne, že to jsou až příliš smělé ambice, ale kdo nic nedělá, nic nezkazí,“ uzavřel Jan Štovíček.

Emerson FittipaldiEmerson FittipaldiZdroj: Deník/Lubomír StehlíkFittipaldi fandí Brnu

Dvojnásobný mistr světa formule 1 Brazilec Emerson Fittipaldi se nedávno vyjádřil, že by se mu zamlouvalo, kdyby se Masarykův okruh stal součástí nejprestižnějšího automobilového seriálu. „Brno má fantastický závodní areál, jaký se už moc nevídá. Okruh je velmi náročný pro piloty a atraktivní pro fanoušky. Myslím, že Grand Prix, která by se tam jela, by byla velmi úspěšná,“ nechal se slyšet bývalý slavný závodník, který mistrovství světa F1 ovládl v letech 1972 a 1974.