Kvůli nim neprojel několik kontrolních bodů a po devítihodinové penalizaci klesl v průběžném pořadí z třiadvacáté na pětapadesátou pozici. „Byly tam dva okruhy na trati a neprojel jsem část kontrolních bodů, GPSka mi ukazovala totální zmatek. Byl jsem z toho celou etapu rozhozený a snad desetkrát letěl k zemi,“ popsal peripetie Brabec, který si přitom předtím ve volném dni navigaci pochvaloval.

„Mám v ní jistotu, jede se mi dobře, i když je to letos občas fakt brutální,“ pravil ještě v sobotu jihomoravský závodník.

Brněnský automobilový jezdec Tomáš Ouředníček z Brna společně s navigátorem Davidem Křípalem podle plánu kryjí záda zatím úspěšnému prvnímu vozu stáje MP-Sports Martina Prokopa. Ve speciálu Ford Raptor jim po šesté etapě patří třiatřicátá pozice v průběžném pořadí, Prokop je společně s Tománkem na sedmé pozici.

Na letošním Dakaru zažil Ouředníček také zatím nejtěžší momenty ve své bohaté kariéře ve slavném závodě. „Zažili jsme bílou tmu, při které jsme absolutně nic neviděli. Bylo to, jako by člověk zavřel oči a jel. Na Dakaru jsem se ještě nikdy takhle moc nebál,“ popsal Ouředníček.

Na letošním nebývale krátkém ročníku už stačí odjet pouze čtyři etapy, slavný podnik končí ve čtvrtek v peruánském hlavním městě Limě.