Červnový závod totiž skončil ve ztrátě sedmi milionů korun. „Běhá mi mráz po zádech, když o tom mluvím a hodně mě to mrzí. Brali jsme letošní ročník jako zkoušku, zda se superbiky vrátí natrvalo. Poté, co jsme se dozvěděli o peněžní ztrátě, měli jsme jasno. Už zalistovací poplatek je hodně vysoká suma a to nepočítám další náklady,“ komentovala Ivana Ulmanová, ředitelka pořádajícího Automotodromu Brno. 

Za neúspěchem přitom podle ní stojí především dva faktory. Za prvé akce nepřilákala potřebné množství lidí. Na okruh přišlo při závodním víkendu padesát tisíc diváků, číslo podobné těm z minulosti, pořadatelé však očekávali ještě větší počet. „Mysleli jsme, že jich přijde víc. Setkala jsem se s hlasy lidí, kteří nás obviňují z toho, že jsme zodpovědní za konec. Když se jich ale ptáte, jestli byli na superbicích, říkají, že jim to nevyšlo,“ podotkla Ulmanová.

Za druhé pořadatelé nezalepili ztrátu ani penězi od sponzorů. „Měli jsme docela dost partnerů, ale potřebovali jsme ještě víc peněz. Firmy zkrátka přispívají i na jiné věci, a neinvestují vše do motorek,“ uvedla Ulmanová. 

Zrušení závodu druhého nejprestižnějšího seriálu motocyklů byl podle ní nezbytný. „Pro některé až příliš hledíme na peníze, ale musíme být dobří hospodáři,“ zmínila šéfka Automotodromu Brno. 

Oblíbený okruh

Konce superbiků v Brně lituje i brněnský pilot Ondřej Ježek, který jako jediný český jezdec nastoupil k letošnímu závodu. „Je to velká škoda, protože pořadatelsky se závod dost povedl. Na druhou stranu diváků nebylo tolik. Co si budeme nalhávat, závody superbiků jsou teď o jednom muži a ne tak atraktivní pro fanoušky jak v minulosti,“ narážel devětadvacetiletý pilot na dominanci trojnásobného obhájce prvenství v celkovém pořadí šampionátu, Brita Jonathana Rey, který suverénně vévodí i letošnímu ročníku. 

Podle Ježka je Masarykův okruh mezi závodníky bez ohledu na národnost populární. „Je specifický tím, že se jede v krásné přírodě, jsou tam i zajímavá stoupání, což se samozřejmě jezdcům líbí,“ vyzdvihl. 

Na domácí trati brněnský rodák zaostal za ostatními, v prvním závodě skončil předposlední, ve druhém poslední. Po víkendu na Masarykově okruhu se navíc rozkmotřil se stájí Guandalini Racing a opustil superbiky.

Přesto na domácí akci vzpomíná v dobrém. „Pro mě šlo z hlediska atmosféry o nejlepší závod, co jsem zažil. I kvůli tomu, že pořadatelé otevřeli veřejnosti paddock. Lidé se dostali do naši blízkosti, mně se to celkově hodně líbilo,“ chválil pilot.

Jemu i českým fanouškům motorismu teď nezbývá než doufat, že se superbiky jednou na Masarykův okruh vrátí podobně jako v roce 2005 a letos.