VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomáš Slavík: Nechci být pod drobnohledem ostatních jezdců

Brno /ROZHOVOR/ - Letošní sezona je pro něj sen. Ve fourcrossu dosáhl brněnský biker Tomáš Slavík všeho, čeho v této disciplíně lze. Celkově ovládl světovou sérii 4X Pro Tour, stal se i mistrem světa. „Asi poslední tři roky vždycky o uplynulé sezoně říkám, že byla dosud nejlepší. A pokaždé ji následující rok ještě vylepším," hlásí spokojeně muž s přezdívkou Datel.

29.8.2014
SDÍLEJ:

Český biker Tomáš Slavík obhájil prvenství na JBC 4X Revelations.Foto: DENÍK/Martin Bergman

Úspěchy ve fourcrossu jsou o to cennější, že začal soutěžit i v příbuzné disciplíně, sjezdu. Hned zaznamenal historicky nejlepší české umístění v závodě světového poháru a ukázal své nové možnosti.

Před pár dny mu na stole přistála nominace na světový šampionát právě v této populární disciplíně, ačkoliv oficiálně podmínky kvalifikace nesplnil. Většina lidí od kol mu to přála, objevily se však i negativní reakce. Proto se šampionátu v norském Hafjellu dobrovolně vzdal. „Pod takovým drobnohledem nechci na svém prvním mistrovství závodit, za to mi to nestojí," řekl ke svému rozhodnutí sedmadvacetiletý reprezentant.

Ve fourcrossu jste mistr světa, vyhrál jste čtyři ze sedmi závodů světové série. Jde o vaši dosavadní nejlepší sezonu v této disciplíně?

Určitě moje nejlepší sezona. Říkám to sice poslední tři roky pokaždé, ale je to vždy pravda. Naštěstí má moje kariéra vzrůstající tendenci. Pro příští rok jsem si tentokrát nastavil laťku opravdu hodně vysoko.

Dá se vůbec ve fourcrossu dosáhnout ještě větších úspěchů?

Už moc ne, leda že bych třeba vyhrál všechny závody světové série. Teď chci přidat dobré výsledky i ve sjezdu. To je moje další mise.

Který fourcrossový závod byl nejtěžší?

Jednoznačně ten domácí v Jablonci. Vyhrál jsem ho, ale bylo to opravdu náročné. Jak fyzicky, tak i psychicky. Podílel jsem se i na organizaci a před závodem jsem toho moc nenaspal. Navíc jsem byl pod tlakem fanoušků, i když musím říct, že jejich podpora byla fantastická.

Začal jste kombinovat fourcross se sjezdem. Cítíte po sezoně větší únavu?

Byla hodně našlapaná. Skoro každý víkend závod, někdy i dva. Dojíždím svoje sezonní baterky. Čeká mě poslední závod českého poháru na Ještědu a po něm konečně pauza. Už ji potřebuji, jsem vyčerpaný.

Zažil jste tak úspěšný rok, protože jste zůstal zdravý?

Musím to zaklepat. Z hlediska zdraví to letos vyšlo výborně. Žádná nemoc ani zranění. Do ježdění jsem tak mohl dát všechno.

Jak se vyvíjí konkurence ve vašem sportu?

Je nás asi pět stabilních závodníků, co se poslední roky pereme mezi sebou. Světová cyklistická unie fourcross vyloučila ze své struktury a pár lidí v něj ztratilo důvěru. Začala však nová série 4X a pořadatelé do toho jdou naplno. Domácí závod v Jablonci, kam přišlo osm tisíc lidí, ukázal, kudy by se měl náš sport ubírat.

Jak se líbilo na severu Čech ostatním závodníkům?

Všichni byli nadšení a závod si pochvalovali. V Jablonci je suverénně nejlepší atmosféra ze všech závodů světové série, tak se není co divit.

Pojďme ke sjezdu. Jak těžké bylo rozhodnutí vzdát se dobrovolně nominace na světový šampionát?

Nalejme si čistého vína. Na mistrovství bych nejel určitě pro nějaký výrazný výsledek. Ostatně jako celý český výběr. I když jsem měl dobrou šanci být nejlepší z Čechů. Samozřejmě mě to celkem mrzí, ale nejlepší varianta je pro mě zůstat doma. V Norsku bych byl pod drobnohledem ostatních a každý by čekal na mou chybu. Za to mi to nestojí. Radši budu v klidu. Trochu mě to ale zkazilo po vydařené sezoně náladu.

Proč se vlastně okolo vaší účasti v Haftjellu tolik diskutovalo?

Vznikla chyba v komunikaci mezi českým svazem a mezinárodní unií. Původně mělo jet sedm závodníků. Až při registraci se přišlo na to, že můžeme jet jen tři. Dva čeští sjezdaři si účast regulérně vybojovali. Mě reprezentační trenér nominoval, protože byl přesvědčený o tom, že můžu zajet dobrý výsledek. Někomu se to pak logicky nelíbí. Na druhou stranu je jen v rukou trenéra, koho určí.

Komu se to nelíbilo?

Teď se nebavím o nějakých rejpalech na internetu, ti jsou mi ukradení. Devadesát procent současných i bývalých jezdců bylo na mé straně, zbytek byl proti. Jejich názor ale beru. Když se někdo poctivě připravuje na nějaký vrchol, o který pak přijde, tak je samozřejmě naštvaný.

Neznechutí vám to trochu další starty ve sjezdech?

Určitě ne. Budu se snažit i ve sjezdech zajíždět dobrá umístění. Když se mi něco povede, pak aspoň nebudou žádné debaty okolo. Sjezdařské prostředí moc neví, co ode mě očekávat. Byl to seznamovací rok a moc závodů jsem nejel. To chci do budoucna změnit a ukázat se i v této disciplíně.

Před jabloneckým závodem jste se zúčastnil natáčení Cyklotoulek. Jak vám sedí role před kamerou?

Po téhle stránce toho mám za sebou už hodně. Natáčel jsem spoustu různých projektů. Moc si to užívám. Navíc je super, že jsem mohl televizním divákům představit i jabloneckou trať.

Autor: Jan Pařík

29.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Obsluha strojů 18 500 Kč Obsluha strojů na úpravu vláken, dopřádání a navíjení příze a nití Dělník textilní výroby u úpravy vláken (obsluhu strojů a zařízení). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 18500 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Souhlas se zaměstnaneckou kartou. Pracoviště: Nová mosilana, a.s., Charbulova, č.p. 1145, 618 00 Brno 18. Informace: Ervín Dankovský, +420 727 902 899. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič ostatních speciálních 20 000 Kč Řidiči ostatních speciálních vozidel Řidič odtahové služby. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt e-mailem nebo telefonicky 8:00-17:00 hod., Požadavky:, Řidičský průkaz skupiny C, , Řidičský průkaz skupiny E - výhodou. Pracoviště: Luděk vavřina-prac., Železniční, č.p. 368, 602 00 Brno 2. Informace: Lucie Kulíková, +420 731 188 742(8-17h). Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 20 000 Kč Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů, taxikáři řidič do 3,5t.. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Zaměstnavatele kontaktujte telefonicky nebo emailem., Mozný i zkrácený úvazek vhodne i pro důchodce., požadujeme řidičský průkaz skupiny B, nejlépe s praxí., Pracovní doba pondělí až pátek - volné víkendy, stanoviště vozidla Vysoké Popovice. Nástup možný okamžitě nebo dle dohody.. Pracoviště: Rutacar s.r.o. - 02, 664 84 Zastávka u Brna. Informace: Rutar, +420 739 694 553. Služby - Služby Ostatní služby 14 900 Kč Řídící pracovníci v oblasti úklidu. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14900 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Předem si domluvit telefonicky schůzku, Požadujeme dobrý zdravotní stav. Pracoviště: Anelprofi group s.r.o., Příkop, č.p. 843, 602 00 Brno 2. Informace: Olena Medentsi, +420 777 592 880.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Posila basketbalového KP Brno Gillová se blýskla proti USK. Zaznamenala 23 bodů

Petr Hubáček.

Hubáček ukončil kariéru: Těším se, až si jen tak sednu na tribunu a dám si párek

Kometa selhala v zakončování. To ji stálo body

Brno - Hokejisté Komety sčítají po druhém náročném víkendu ztráty, bodové i hráčské. Druhý týden po sobě, kdy brněnský celek odehrál dva zápasy ve dvou dnech, si vybral svoji daň.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT