Jaké jsou vaše dojmy z nového ředitelského vozu pro Tour de France?

Perfektně vyhovuje tomu, co potřebujeme při největším cyklistickém závodu světa. Je pro mě důležité být v autě po celou dobu Tour, vlastně se stává mojí kanceláří. Strávím v něm osmdesát až devadesát dní v roce, víc než v mé skutečné kanceláři. Nový Škoda Superb je pro mě komfortní, protože je prostorný. Můj řidič Gilles Maignan měří 190 centimetrů a je stejně vysoký jako já. Je za ním velice těžké sedět. (směje se)

Čím se vyznačuje ředitelské vozidlo?

Je to páteř závodu a má červenou barvu jako ústřední barva organizace. Na dveřích mám iniciály zakladatele Henri Desgrange. Mám k dispozici otevřenou střechu, protože při startu závodu potřebuji stát. Využívám čtyř kanálů rádiového spojení, abych mohl komunikovat s rozhodčími, s vedením závodu či informovat jednotlivé týmy. Najde se i pár lahví pro hosty. (usmívá se)

Bude opět v autě francouzský prezident?

Ano, a nejen on. Dále také premiér, několik francouzských ministrů a věřím, že i několik významných hostů z Nizozemska, jelikož se letošní Tour startuje v Utrechtu.

Letos se mluví o čtyřech favoritech. Těšíte se na souboje, které z auta uvidíte?

Máme fantastickou čtyřku. Alberto Contador, Nairo Quintana, Chris Froome nebo poslední vítěz Vincenzo Nibali, schopný odkudkoliv zaútočit. Doufám, že to bude zdařilá Tour.

Z francouzských jezdců někdo překvapit může?

Naději by mohli mít mladíci Thibaut Pinot a Romain Bardet, kteří jsou velmi kvalitní. Překvapit může talentovaný Warren Barguil a šanci má i zkušený Jean-Chris Peraud. Pierre Rolland je zase výborný vrchař. Je to výborná generace.

Co byste řekl k trase, po které se pojede Tour?

Letošní závod je řekněme půl na půl. Poprvé za posledních deset let se jede prvních deset dní bez hor a druhý rok po sobě se pojedou některé etapy na dlažebních kostkách. Další úskalí může být i vítr, který zvlášť v Nizozemsku může rozdělit balík do několika skupin. Zajímavé je i to, že v nizozemském městě Zeeland bude poprvé cíl na mostě. Na konci rovinaté periody bude týmová časovka s dojezdem do kopce v Plumeleku slavný kopec pro Francii. Bernard Hinault zde totiž vyhrál Tour jako poslední Francouz, a to už před dlouhými třiceti lety. (řekne posmutněle) Pak následují etapy v horách, kterých je letos méně, ale jsou více koncentrované.

V České republice diskutujeme o možnosti pořádat úvodní tři etapy Giro di Italia. Je v budoucnu možné, aby se Tour startovala z Prahy nebo už je to daleko?

Praha je úžasné město, pro každého. Byli jsme tam před šesti měsíci se ženou. Je tam skvělé strávit víkend. Není to daleko, ale je to otázka vůle tamních autorit. Míváme osm až deset nabídek na Grand Depart. (slavnostní start Tour de France pozn. red.) Samozřejmě, pokud bychom jednou jeli do Prahy, tak jedině na Grand Tour, není možné jet tam a zpátky. Nejdřív musí přijít nabídka, ale zatím jsem žádnou nedostal. Pak se na žádost precizně podíváme.

Co říkáte na české fanoušky, kteří navštěvují každý rok Tour v hojném počtu?

Doufám, že budou mít radost. Váš nejlepší závodník je teď Leopold König, který minulý rok skončil sedmý. Letos to může být jiné, protože Froome je jeden z potenciálních vítězů Tour a König je jeho parťák, ale v dalších letech bude taky velice dobrý. Velice dobře známe i Zdeňka Štybara. Hlavně ze závodu Paris Roubaix, takže dlažební kostky mu budou vyhovovat. (usmívá se)

PETR MUSIL