Jeho založení byla jedna z podmínek promotéra Dorna, aby mistrovství světa silničních motocyklů v Brně zůstalo. „Podepsáním se otvírá prostor pro to, abychom mohli zorganizovat závody v příštím roce a snad i dalších letech," nastínil Vokřál.

Spolek bude držitel licence a bude shánět peníze na zalistovací poplatek okolo sedmdesáti milionů korun. Podle Haška byla hnací motor v jednání ministryně školství Kateřina Valachová, která závod podpořila a mimo jiné intenzivně jednala s šéfem Dorny Carmelem Ezpeletou. „Příští týden se spolek sejde s Dornou a ministryní, aby jednal o praktických záležitostech," informoval Hašek.

Problematické ale nyní je, že Dorna stále nedostala třicet milionů za loňský zalistovací poplatek. Peníze sice vyhradila vláda, která je poslala kraji. Ten ale nemohl peníze Dorně poslat, protože byly určené na letošní ročník, nikoliv na minulý.

Podle primátora Vokřála je ve hře také varianta, že by Dorna loňský dluh odpustila. Brno, kraj ani vláda podle jeho slov nemohou zaplatit dluh z minulosti. „Je možné, že Dorna přimhouří oko," přeje si Vokřál.

V nejbližších týdnech bude spolek připravovat faktickou organizaci Grand Prix. „K tomu potřebujeme mít podepsanou smlouvu s Dornou na následující roky," dodal Vokřál.

Letošní dluh mají pokrýt dotace od města, kraje a státu. Na letošní závod, které se jel v polovině srpna, poskytlo Brno deset milionů. Třicet milionů od státu a dvacet milionů od kraje má na účet Dorny dorazit do konce roku.