Navíc bude sedět v autě s pětilitrovým osmiválcem, který v lednu řídil jeho parťák. Ten bude mít k dispozici „Nového Šreka“. Tedy poslední evoluci Raptoru F-150 s novým motorem Coyote s dvojitým vstřikováním z Fordu Mustang.

Tato spolupráce dává smysl hlavně v tom, že Prokop bude mít na příštím Dakaru stájového kolegu, na nějž se v případě potíží může spolehnout. „Říkal jsem to už po lednovém návratu z Jižní Ameriky. Pokud chceme patřit mezi nejlepší, musíme mít v soutěži dvě auta,“ připomíná jezdec, který se po Novém roce postaví na start svého čtvrtého Dakaru.

„Tomáš nám bude krýt záda, ale to neznamená, že by měl jet pomalu. S takovou jistotou se nám bude určitě líp závodit,“ pokračuje český pilot, jehož organizátoři maratonské rallye v reklamním spotu zařadili do kategorie favoritů.

„Byl bych rád, kdyby se nejednalo jen o marketingový tah. Konkurence bude i bez továrních týmů veliká. Největší soupeři už Dakar v autě nebo na motorce vyhráli,“ přemítá jezdec, který k dálkovým soutěžím plynule přešel ze světa mistrovství světa v rallye.

„Odtáhli jsme Martina na laně a on nám teď hodil lano. Přišla nabídka, jaká se neodmítá. Dlouho jsme neváhali,“ usmívá se Tomáš Ouředníček, který dosud jezdil v týmu South Racing.

„Jestli má někdo z českých jezdců naději na vítězství, je to jedině Martin. Má zkušenosti ze tří ročníků, je skvělý v dunách a stojí za ním funkční tým. Společně máme šanci na úspěch.“

Prokop optimismus mírní. „Budeme bojovat o první desítku. Pokud se to povede líp než letos, bude to veliký úspěch. Tomáš by se měl pohybovat mezi desátým a dvacátým místem,“ naznačuje kolegovy ambice.

Tomu by se takový výsledek líbil. „V silách auta to je. Víme, že budeme pomalejší než Martin. Ale s tím do Dakaru jdeme."