„Je to skvělé, ale zatím nic neslavím, počkám si, až všechno dobře dopadne," těší se do Brna závodník z Vlčkovic v Podkrkonoší.

Devatenáctiletý jezdec zkompletoval české startovní pole spolu s Karlem Abrahamem v královské třídě MotoGP, Jakubem Kornfeilem a Karlem Hanikou v Moto3 a talentovaným Martinem Gbelcem v nejnižší juniorské kategorii MotoGP Rookies Cup. „Už jsem slyšel, že po dlouhé době zase pojedou všude Češi, ale s klukama jsme to ještě probrat nestihli. Sleduju je, myslím, že si vedou dobře, Karel naposledy v Sachsenu zajel moc dobře," chválí brněnského kolegu.

V Brně se Popov představil naposledy v roce 2012. Rovněž na divokou kartu, ale ve třídě Moto3. A dokonce se tehdy v úvodu závodu držel v elitní pětici jezdců. „Občas si na to vzpomenu. Bylo hezké držet se vepředu, ale škoda, že to netrvalo dlouho," pousměje se nad závodem, který nakonec nedokončil.

S cíli pro letošní Velkou cenu zůstává opatrný. „Netroufám si tvrdit, jak na tom budu. Základ pro mě představuje dostat se z kvalifikace," dává si předsevzetí.

Na Masarykově okruhu už v sobotu a v neděli testoval motorku na ostrý srpnový start. Až do letošní sezony jezdil pouze v nižší třídě do 125 ccm. „Je to něco úplně jiného. Podstatné věci jsou odlišné, od brzdných bodů přes stopu až po styl průjezdu zatáček," vysvětluje Popov, jenž letos svádí souboje ve španělském motocyklovém šampionátu CEV Repsol.

Brněnský okruh nepatří mezi jeho oblíbené. „Přiznám se, že ho v lásce moc nemám. Trať je na mě široká, mám raději techničtější s víc zatáčkami," povídá.

Jeho tým Montáže Brož před sezonou vyhlásil cíl startovat na divokou kartu aspoň ve čtyřech závodech třídy Moto2 mistrovství světa prototypových motocyklů. Po Brnu usiluje ještě o účast v San Marinu a Valencii. „Museli jsme žádat přes Dornu (pořadatel šampionátu – pozn. red.), která divoké karty schvaluje," říká Popov.

Talentovaného jezdce, který se ještě zotavuje z operace klíční kosti, podpořil ve startu na domácím okruhu také Autoklub České republiky, jenž Popovovi věnoval částku sto tisíc korun. „Patří mu velký dík. Závodění je drahé, zvlášť ve vyšší třídě Moto2. Hodí se mi každá koruna," připouští.