V úvodní zatáčce vozy BMW na prvních třech místech. Za ní už ale pokračuje jen jedno z nich. Havárie dvou týmových kolegů na špici startovního pole okořenila loňský první závod mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) na Masarykově okruhu.

WTCC bude letošním posledním velkým automobilovým závodem v Brně. O víkendu se čtyřiadvacítka jezdců popere o body na Kývalce už poosmé v historii. „Dvojice padesátikilome­trových sprinterských závodů nabízí napínavou podívanou vyrovnaného startovního pole. Proto se na trati pořád něco děje. Diváci se mohou těšit na předjížděcí souboje a často i tvrdé kontakty automobilů,“ popsal šampionát člen komise mistrovství světa cestovních vozů Miroslav Bartoš.

Drama od začátku do konce

K vyrovnanosti závodů slouží systém váhových hendikepů, který prvním osmi přidává až čtyřicetikilo­gramovou zátěž. Podobný systém využívají i některé další šampionáty včetně vozů Grand Tourismo.

Dalším zdramatizováním soubojů je otočení pořadí prvních osmi z úvodního závodu na startu druhého klání. „O atraktivitu na trati je tím postaráno až do konce,“ vysvětlil Bartoš.

Jako vedoucí muž mistrovství světa cestovních vozů přijíždí na brněnskou trať Yvan Müller. Francouzský jezdec byl i loni ve stejné pozici, ale nezdar na Masarykově okruhu jen započal jeho pád z trůnu. Na druhé místo za Gabriela Tarquiniho.

Bude se situace opakovat i letos? Müller přijíždí s třináctibodovým náskokem, ale za ním je opět Ital Tarquini, který mu v loňském ročníku vyfoukl vítězství. „Přijíždíme do Brna s tím, že se pokusíme urvat co nejvíce bodů a minimálně se dotáhnout na Chevrolet,“ uvedl Tarquini.

V letošní sezoně už neuvidí diváci svého miláčka. Jednonohý Alessandro Zanardi, který loni zvítězil v úvodním závodě, už letos nejezdí. „Je to škoda, ale když se jedny dveře zavřou, jiné, ty větší, se mohou otevřít. V cestovních vozech se mi líbilo,“ prohlásil už dříve dvojnásobný šampion série CART a jedenačtyřice­tinásobný účastník Velké ceny formule 1.

Letos možná naposledy

Kromě klání WTCC diváci uvidí závody doprovodných seriálů. Například formule 2 určené mladým nadějným pilotům, nebo třeba Seat Eurocupu, kde závodí také český jezdec Michal Matějovský. „Na domácí závod se moc těším. Doufám, že se přijde podívat a podpořit nás co nejvíce diváků,“ přál si královéhradecký jezdec.

Cestovní vozy si o víkendu odbudou možná svou derniéru na brněnské trati, neboť pro příští sezonu vedení Automotodromu počítá najisto zatím pouze s motocyklovou Velkou cenou.

Vidět je v akci mohou fanoušci poprvé v sobotu dopoledne při volném tréninku. Vrcholem budou dva nedělní odpolední závody.

ŠAMPIONI WTCC
2005–2007

jezdec: Andy Priaulx (Anglie, BMW), značka: BMW
2008
jezdec: Yvan Müller (Francie, Seat), značka: Seat
2009
jezdec: Gabriele Tarquini (Itálie, Seat), značka: Seat
PROGRAM VÍKENDU

PÁTEK:
10.30 – 11.00

Seat Eurocup – volný trénink 1
11.15 – 11.45
FIA formule 2 – volný trénink 1
12.00 – 12.40
Maserati Super Trofeo – volný trénink 1
13.00 – 13.30
Mini Challenge – volný trénink 1
14.30 – 15.00
Seat Eurocup – volný trénink 2
15.15 – 15.45
FIA formule 2 – volný trénink 2
16.00 – 16.40
Maserati Super Trofeo – volný trénink 2
17.00 – 17.30
Mini Challenge – kvalifikace
17.45 – 18.15
Seat Eurocup – kvalifikace

SOBOTA:
8.30 – 9.00

MS cestovních vozů – volný trénink 1
9.15 – 9.45
FIA formule 2 – kvalifikace 1
10.20 – 10.50
Mini Challenge – závod 1
11.20 – 11.50
Seat Eurocup – závod 1
12.00 – 12.30
MS cestovních vozů – volný trénink 2
13.05 – 13.50
FIA formule 2 – závod 1
14.15 – 14.45
Mini Challenge – závod 2
15.00 – 15.20
MS cestovních vozů – kvalifikace 1
15.25 – 15.35
MS cestovních vozů – kvalifikace 2
15.50 – 16.50
Maserati Super Trofeo – kvalifikace

NEDĚLE:
8.30 – 8.45

MS cestovních vozů – warm up
9.00 – 9.30
FIA formule 2 – kvalifikace 2
10.00 – 10.40
Maserati Super Trofeo – závod 1
12.05 – 12.30
MS cestovních vozů – závod 1
13.20 – 13.45
MS cestovních vozů – závod 2
14.25 – 15.05
Maserati Super Trofeo – závod 2
15.50 – 16.25
FIA formule 2 – závod 2
16.55 – 17.25
Seat Eurocup – závod 2