Převratné novinky na trati se nechystají. „Jedinou větší změnu představuje nový bezpečnostní plot v jedné zatáčce. V minulém roce tam havaroval jeden jezdec a motorka vlétla až na obslužnou cestu. Promotér mistrovství světa nám nařídil postavit ochranný plot. Dodělali jsme ho asi před měsícem," informuje mluvčí automotodromu Jiří Smetana.

Na finálních úpravách 28 let starého okruhu pracuje stovka lidí. Hlavní náplň představuje natírání obrubníků, značení a zarovnávání trati. „Zalepujeme ji pryskyřicí. Na dráze se za ten rok provozu udělá několik malých nerovností. Většinou od stupaček motorek," popisuje Kylar.

100Grand Prix České republiky je největší sportovní akce roku na českém území. Tomu odpovídá i personální zajištění. Jen finální přípravou trati se od pondělního rána zabývá sto pracovníků.

Pracovníci musejí také přerovnat ochranné balíky slámy, které zajišťují bezpečnost. „V některých nebezpečných místech se místo balíků instalují speciální nafukovací vaky. Jde v podstatě o takové obří airbagy, které mají zachytit jezdce. Používají se třeba při sjezdovém lyžování," vysvětluje provozní vedoucí.

Ve čtvrtek odpoledne si pak vše přijdou zkontrolovat inspektoři automobilové federace. Projdou si celou trať a upozorní na případné nedostatky. „Většinou jde jen o maličkosti, které se dají snadno vyřešit. Je s nimi dobrá domluva," říká Smetana.

V posledních týdnech trápí Českou republiku tropické počasí. Obtíže dělá i při chystání Masarykova okruhu. „V tomto ohledu je to náročnější, udělat se to však musí. Lidi se na rozpálené dráze nemají kam schovat. Musejí hodně pít. Máme i polední pauzu, takže se to dá vydržet," povídá mluvčí. „Počasí je při přípravách největší problém. Ale vedra jsou lepší než déšť. Minulý rok nám tři dny pršelo. Rozpilo se nám značení. Museli jsme trať rychle vyčistit a udělat značení znovu," vypráví Kylar.

Kvůli horku jsou v pohotovosti i hasiči. „Máme vlastní jednotku, která je v současné době v maximální pohotovosti. Riziko požáru je vysoké," přibližuje Kylar.