Úterní dopoledne pro mě znamená montování sto metrů čtverečních rozsáhlé budovy. „Trvá nám to ve čtyřech asi den a půl, takže skončíme až zítra (dnes – pozn. red.),“ přivítá mě Pavel Hamšík, který montuje zázemí Abrahamova týmu po celém světě. Megalomanských staveb s „opalovacími“ terasami některých konkurenčních stájí ale nedosahuje.
Vše potřebné je naskládané uvnitř jednoho ze čtrnáctimetrových přívěsů, který nejdříve vystěhujeme. Vynášíme vše od kusů podlahy až po víc než desetimetrovou obloukovou konstrukci střechy, která mi přijde překvapivě lehká. „Je z hliníku,“ vysvětluje Hamšík.
„Vždy v úterý a ve středu před závody vše stavíme, v neděli po nich bouráme. Někdy skončíme kolem půlnoci, jindy třeba až v pět ráno,“ přibližuje rozložení práce druhý Čech Ondřej Kocourek. Jejich kolegy jsou dva Belgičané.
Druhý kamion, jehož cena se odhaduje na pár desítek milionů korun, slouží k jednáním majitele týmu Karla Abrahama staršího. Uvnitř má k dispozici dvě klimatizované místnosti s televizemi, malou kuchyň a sprchu.
Plocha, kde vyroste posezení, jídelna a zároveň místnost pro hosty, dostane tým dopředu vytyčenou bílými čárami na obrubnících, kam stavitelé hospitality na centimetry přesně parkují přívěsy. „Někdy to trvá chvíli, jindy desítky minut,“ popisuje Kocourek couvání svého kolegy. Za čtyři minuty stojí na svém místě.
Potom pomocí laserového měřidla vyrovnáváme kamiony. „Musí stát naprosto vodorovně. Novější typy už se i samy srovnají,“ dodává Kocourek. Následuje důkladné čištění kamionů zvenku a montování střechy a podlahy.
Na Masarykově okruhu se o víkendu jede Velká cena silničních motocyklů. Jak se připravuje okruh i závodní týmy na vrchol sezony? Redaktor Deníku Rovnost Tomáš Valaškovčák si každý den vyzkouší jednu práci, která je nutná k bezproblémovému fungování podniku na brněnské trati. Od přípravy ochranných bariér podél trati přes montování týmového zázemí až po stavění závodního stroje. Jeho postřehy najdete každý den na stránkách Deníku Rovnost.