Měl kolizi s jedním ze soupeřů a musel na vyšetření do nemocnice. „Šlo o štěstí v neštěstí. Všechna následná vyšetření naštěstí byla v pořádku, a tak mě ráno propustili. Trochu mě bolely záda, ale jsem rád, že to nebylo nic vážnějšího," povídal zanedlouho dvacetiletý jezdec.

Závodní víkend pro něj přitom začal nadějně. „Jožka poskládal v obou kvalifikacích slušná rychlá kola, která znamenala start z osmé pozice do všech tří závodů," přiblížil Jiří Mičánék junior, Zárubův manažer.

První start se mu ještě tolik nepovedl. Záruba ho dokončil na desátém místě. Druhý však pro něj dopadl o mnoho líp. Finišoval na šesté pozici, což představovalo nejlepší umístění sezony. „Napodruhé se mi to moc povedlo. Svedl jsem několik dramatických soubojů a výsledek stál za to," liboval si Záruba, jezdec španělské stáje AV Formula.

Před posledním závodem v šampionátu se nacházel na osmém místě, které chtěl udržet. Jenže ho opustilo štěstí. V poslední zatáčce prvního kola se před ním jedoucí Alex Gill přetočil a Záruba už neměl kam uhnout. V rychlosti 120 kilometrů v hodině do něj narazil a poté následoval další náraz do svodidel. Elitní desítka tak rázem zmizela v nedohlednu. V konečném zúčtování na něj zbylo jedenácté místo. „Mrzí mě to. Myslím však, že jsme i letos ukázali, že se můžeme bez problémů měřit s tou nejlepší evropskou špičkou," podotkl Záruba, jenž loni v premiérové sezoně ve stejném šampionátu obsadil šestnáctou příčku.

Nebýt závěrečné havárie, Záruba bodoval v každém ze šestnácti startů, které se odehrály na sedmi evropských okruzích. Vítězem Northern European Cupu se suverénně stal Švýcar Louis Delétraz. „Konečná jedenáctá pozice z třiačtyřiceti jezdců není špatná. S tím se dá určitě pokračovat. Navíc jsme v hodnocení týmů obsadili čtvrté místo. Na velké závěry je zatím ještě brzo, myslím si však, že se sezonou můžeme být spokojení," shrnul Mičánek rok svého svěřence.

Nová zbraňBrněnský tým Mičánek Motorsport představil nový vůz pro závody na příští sezonu. „Jedná se o Lamborghini Gallardo Supertrofeo. Je to klasické pohárové auto s 5,7 litrovým motorem, deseti válci a pohonem čtyř kol. Na Masarykově okruhu jsme s ním provedli první funkční test, při kterém po dráze jezdil můj bratr Tomáš," říká k nové týmové akvizici Jiří Mičánek junior. Tým se ještě rozhodne, do jaké série vůz příští rok nasadí. „Lamborghini je auto s velkým potenciálem. Možnosti jeho nasazení jsou poměrně značné," dodává Mičánek.