Šlapání na plyn a točení volantem ale mění za ovládací zařízení. Je čtvrtek odpoledne a hvězdy mezi sebou soutěží v souboji modelů aut.

Čtveřice jezdců přichází k improvizované závodní dráze, kterou vytyčují papírové mantinely. Řadí se vedle sebe a zaujatě na zemi pozorují stejný počet zmenšených modelů terénních aut. Pořadatel jim postupně do rukou předává ovládací zařízení. „Tak, a nyní nás čeká závod,“ povídá hlasatel do mikrofonu před okolními diváky, kteří vytváří bouřlivou atmosféru. Závodění se ale v superbikových bojovnících nezapře, takže hned testují svoji techniku. Místo opatrného ježdění mezi kužely volí hned od začátku hodně ostré tempo.

Se svými stroji naráží do měkkých mantinelů, což se jim při opravdových závodech nepoštěstí. „Hele, jak jsem se rozjel. Jako na startu,“ upozorňuje Toseland vedle stojícího Biaggiho.

Moderátor se marně snaží uklidnit aktéry, kteří se jen smějí a pravidelně testují odolnost mantinelů. Místo organizovaného souboje se akce pod dohledem zkušených motocyklových jezdců mění spíše ve freestylové klání.

Auta často vyskakují i z vymezených pozic a „ohrožují“ okolo stojící lidi. „Ty jó, jak to dělají?“ ptá se nadšeně pětiletý chlapec, který bedlivě pozoruje hopsající stroje. „Pálím pneumatiky,“ směje se Vermuelen při točení auta kolem dokola.

Jeho technika ale po pár minutách nevydrží nápor a model nakonec končí v rukou techniků. Ti jej pět minut zkoumají a snaží se o nápravu, ale bez úspěchu. „Tak nakonec budeme závodit jen ve třech,“ oddechuje hlasatel, který se usilovně snaží postavit auta do jedné řady, což se mu po několika minutách a domlouvání jezdcům nakonec podaří.

Tři, dva, jedna, start. Modely vyráží k tříkolovému zápolení. Místo uhlazené jízdy, jakou předvádí při opravdových závodech, jezdci krouží zmateně po celé trati, bourají kužely vytyčující trať, takže za chvíli diváci ztrácí přehled, jak si kdo vede. Nakonec pořadatelé možná symbolicky vyhlašují za vítěze Biaggiho.

Italovi se v Brně daří. Nejen na motorkách, ale i v soubojích modelů. Na dvou kolech si na jihu Moravy připsal už deset triumfů, v modelech přidává zatím první.