Toho mnozí považují za „otce" nového jihomoravského okruhu. „Nejvíc se zasloužil o jeho vznik. Nebýt jeho, ani se to nepovede. Povolení i peníze sháněl i u tehdejšího premiéra Štrougala," zavzpomínal pro Deník Rovnost jeho kamarád a bývalý spolupracovník Jiří Borůvka.

Čada byl také vynikající motocyklový závodník, který se účastnil mistrovství světa. V roce 1961 vyhrál Velkou cenu Finska a také získal titul mistra republiky ve třídě do 350 kubických centimetrů.

Až po konci aktivní kariéry se pustil do svého životního projektu. „Od roku 1975 až do prvního závodu o dvanáct let později jsme na něm neúnavně pracovali. Stála před námi hromada problémů. Pražáci si automotodrom představovali nejraději na Václaváku, protože Brno bylo pro ně příliš daleko. Nakonec jsme ale vše zvládli. Dost lidí mě tehdy mělo za blázna, přesto jsem všechny přesvědčil, že nový okruh má cenu stavět," povídal Čada ještě před necelými dvěma lety v seriálu Deníku Rovnost Když tady zářil.

Na brněnské trati pracoval Čada i jako funkcionář. Z pozice ředitele zorganizoval dohromady dvaadvacet Velkých cen. Pod jeho vedením okruh vždy zářil čistotou. „V tomto byl pes. Když chodil po areálu a viděl na zemi odhozený vajgl od cigarety, sám ho zvedl a vyhodil. A k tomu vedl i všechny okolo sebe. Vypěstoval v nás vztah k čistotě v okolí tratě, která na Masarykově okruhu trvá až dodnes," dodal Borůvka. Brněnský rodák Čada vychoval dva syny – starší Miroslav byl úspěšný volejbalista a nyní trénuje mistrovský Prostějov. Mladší Rostislav hrával hokej a nyní koučuje bratislavský Slovan v KHL. Oba odmalička vedl ke sportu, ale nikdy ne k motorismu. „Kluci chtěli, ale já ne. Z vlastní zkušenosti jsem věděl, že budou hodně vysocí jako já, což by byla velká nevýhoda," povídal nyní už zesnulý Čada.

VÍCE ČTĚTE ZDE: Motocyklový obr vybudoval Masarykův okruh