Jednání mimořádného zastupitelstva zkomplikoval dodatek, se kterým přišla ve čtvrtek večer občanská demokracie. „V něm by se Amazon a developer CTP, který na stavbu poskytne pozemky, zavázali, že se budou podílet na přípravě stavby dálničního sjezdu, že pomůžou s výkupem pozemků, protože jsou pružnější vyjednavač než stát," popsal radní Libor Šťástka.

Aby měl investor motivaci podpořit sjezd, upravoval dodatek i prodej pozemků pro stavbu Amazonu. Brno je nejprve společnosti CTP pronajme, a jakmile sjezd získá stavební povolení, odprodá je. „To nemůžeme akceptovat. Chystáme se investovat sto milionů eur a žádná banka nás nepodpoří, pokud nebudeme mít zajištěné pozemky," namítal na zastupitelstvu generální ředitel CTP Remon Vos.

Zastupitelské kluby se ve čtvrtek na dodatku shodly a očekávalo se, že schválení půjde hladce. Diskuze v sále trvala asi do půl jedenácté, poté se zástupci klubů sešli na uzavřeném jednání s investory. Ani po třech hodinách však ke kompromisu nedospěli. Po obědě diskuze pokračovala. Někteří zastupitelé si stěžovali, že se cítí pod tlakem a měli na promyšlení svého rozhodnutí příliš málo času. Primátor Roman Onderka dal nakonec hlasovat chvíli před čtvrtou hodinou odpoledne. A Brno Amazonu cestu neotevřelo.

Onderka poté neskrýval zklamání. „V době ekonomické recese to považuji za promarněnou šanci na získání silného investora, který plánoval zřídit tisíce pracovních míst. Našemu vyjednávacímu týmu se podařilo získat desítky milionů korun navíc na zvýšení kvality životního prostředí v dotčených městských částech, a o tyto peníze jsme také přišli," řekl primátor.

Ředitel CTP Vos ihned po hlasování prohlásil projekt za mrtvý. „Jsem zklamaný a překvapený. Ukazuje to neschopnost vedení města," kritizoval.

Ředitel Amazonu pro výstavbu Raimund Paetzmann byl opatrnější a řekl, že by město mělo jasně říct, jestli o projekt má zájem. „Právě teď se necítíme vítaní," komentoval.

Primátor ještě projekt definitivně nepohřbil. „Pověřil jsem majetkového náměstka, aby hned v pondělí, až vychladnou horké hlavy, Amazon i CTP oslovil a zkusil dál jednat," doplnil Onderka.

Zastupitelstvu celý den přihlížel i ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek, který se snažil zastupitele přesvědčit, že nájezd na dálnici má u vlády prioritu. „V Brně není vůle a je to neštěstí pro něj i celou Českou republiku. Je to špatný signál pro investory z celého světa. Dálniční sjezd pořád zůstává prioritou, ale zřejmě vyroste o něco později," poznamenal ministr.