Porsche, chevrolety i auta, která na sériovou výrobu teprve čekají, se včera proháněly po brněnském výstavišti. Kolem jezdily plně naložené nákladní automobily nebo vysokozdvižné vozíky. Mezi tím pobíhalo plno lidí, někteří zběsile telefonovali, jiní něco přinášeli, druzí odnášeli.

Na první pohled to vypadalo jako chaos, avšak dávalo to smysl. Doladit poslední detaily, aby se výstavní stánek firmy první den Autosalonu zaskvěl v plné kráse.

Místo ledu folie

Pod žhnoucím sluncem rozpouštějícím asfalt několik řemeslníků cosi vyměřovalo. „Pokládají kluznou folii, na které budou ukázky školy smyků,“ vysvětlil činnost dělníků obchodní ředitel Autoklubu Czech Assistance Michal Otava. Návštěvníci si to sice sami nevyzkouší, ale o vzrušení z riskantní jízdy ochuzeni nebudou.

„Jsou připravena dvě auta, ve kterých je naši řidiči povozí,“ slíbil Otava. I přes zdánlivý zmatek ale vše fungovalo hladce, bez zádrhelů. „V úterý už bylo prakticky vše hotovo. Stánky si vystavovatelé vybudovali sami, nemuseli jsme do toho nijak zasahovat. My jsme včera řešili už jen zahajovací konferenci,“ řekla mluvčí Autosalonu Lucie Horáková.

Leštili i naleštěné

Rušno bylo i uvnitř pavilonů. Kolem stánků se míhali brigádníci leštící už tak dost nablýskané plechové krasavce. Jiní pracovníci pečlivě vysávali interiéry exponátů. Štastlivci, kteří pracovali na stáncích s vystavenými auty, si jich užili do sytosti. Jiní to štěstí neměli. „Zatím jsem viděl jen to, co kolem mne projelo,“ pokrčil rameny řidič vysokozdvižného vozíku Jaroslav Pavlíček.

Autosalon si prý projde pečlivě, zajímá ho hlavně expozice škodovek. „Jsem hodně zvědavý na novou fabii nebo octavii,“ dodal. I kdyby náhle ale zbohatl, zůstal by věrný škodovkám. Exkluzivní značky jako ferrari nebo lamborghini ho moc nelákají. „Do oraniště, kterému se podobají české a moravské silnice, to nemá cenu. Ať jedete do Prahy po dálnici škodovkou nebo ve ferrari, pořád to zabere asi tři hodiny,“ řekl.

Pro návštěvníky se brány autosalonu otevřou v sobotu.