Za první týden fungování měla virtuální komunita více než tisíc členů. A přibývají další stovky. „Maminky na mateřské, senioři, ale i drobní živnostníci na skupině nabízí své produkty a my ostatní vybíráme a nakupujeme lokálního Ježíška. Připojit se může každý,“ přiblížila projekt Martina Urbancová ze spolku Kyjovské Slovácko v pohybu.

O projektu

Facebooková kampaň Dárek ze Slovácka podporuje v době koronavirové pandemie lokální ekonomiku na předvánočním trhu.

Pomáhá místním ze Slovácka s nabídkou, výběrem i nákupem lokálních vánočních dárků. Od 30. října do 9. listopadu měla už více 1 300 členů.

Připojila se například Petra Lebedová. „Nabízíme trika a jiný textil s folklorní tématikou,“ uvedla jedna z prvních členek facebookové skupiny Dárek ze Slovácka.

Zkušenosti získávají i zákazníci. „Nechala jsem si vyrobit krabičku na papírové kapesníčky. Je krásná,“ přiblížila Magda Sedlářová.

Dárek ze Slovácka vidí jako ideální příklad podpory lokální ekonomiky ředitel Okresní hospodářské komory Michale Švagerka. „Překvapilo mě, jakou kampaň nabrala dynamiku. Jsem rád, že lidi na ni slyší a koupí dárky ve svém okolí či dokonce od souseda,“ dodal ekonom.