Student Agency nabízí jazykové zájezdy, letenky a zajišťuje pravidelné autobusové linky. Zaměstnává tisíc lidí. „Do konce příštího roku však chceme přijmout asi 250 dalších lidí,“ uvedl majitel firmy Radim Jančura. Vysvětlil, že noví lidé budou zajišťovat prodej pobytových zájezdů. „Budeme hledat prodejce, manažery a lidi se zkušeností v cestovním ruchu,“ upřesnil Jančura.

Provozovatel žlutých autobusů chce rozšířit činnost své firmy počátkem května, kdy odstartuje kampaň. Pro novou oblast svého podnikání Jančura koupil internetovou doménu dovolena.cz. „Nabídneme třeba zájezdy all inclusive v čtyřhvězdičkovém hotelu za méně než deset tisíc korun,“ sdělil Jančura. Internetová stránka bude zprostředkovávat prodej zájezdů cestovních kanceláří.

Centrála Student Agency sídlí v Domě pánů z Lipé v Brně a tam také budou noví zaměstnanci dovolené prodávat. „Koupit si dovolenou však bude možné i v našich pobočkách a nejvíce se chceme zaměřit na prodej na internetu,“ doplnil Jančura. Do roka chce získat třetinový podíl na trhu a obrat tři miliardy korun.

Přehnané plány

Odborníci považují Jančurovy plány za přehnané. „Třetinový podíl na trhu do roka? To je nereálné. Takové prohlášení je jen marketingový tah,“ poznamenal mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Dodal, že i nabízené ceny zájezdů může Jančura nabízet jen krátkodobě. „Pak už by to bylo ztrátové,“ řekl.

Jestli Jančurovi v podnikání pomohou jeho žluté autobusy zatím není jisté. „Možná své autobusy nabídne cestovník kancelářím za výhodnou cenu, a tím se sníží i celkové náklady na zájezd,“ upozornil Okamura. Radim Jančura tuto možnost nevyloučil. „Jsme připraveni naše autobusy nabídnout. Podrobnosti však prozradím až příští týden,“ dodal.