Tehdy netušila, že se s rostlinami bude setkávat denně v práci. Studium agronomie, vztah k umění a vlastní reklamní agentura ji nakonec dokázaly přivést k dětskému snu – malému rodinnému květinářství.

Svou první zahrádku měla Lenka Kučerová ještě dříve, než šla do školy. „Pocházím z vesnice, takže vztah ke všemu živému jsem měla přirozený a snila, že budu s kytkami pracovat,“ vzpomíná Kučerová. Nebyly to ale jen bylinky, co tehdejší studentku uchvátilo. „Ráda jsem malovala, dokonce se dočkala výstav obrazů v Česku i v zahraničí.

Přemýšlela jsem proto, jak bych mohla skloubit nadšení z umění a rostlin dohromady, a napadlo mne aranžování,“ říká úspěšná podnikatelka. Aranžérské školy však v republice za socialismu nebyly. „Mohla jsem jít studovat návrhářství do Liberce, ale to pro mne bylo moc daleko. Nakonec zvítězila vysoká škola zemědělská, kde jsem ale studovala úplně jiný obor, než bylo původně v plánu, tedy zahradnickou fakultu,“ říká.

Přestože vystudovala agronomii a před jméno jí přibyl titul inženýra, láska ke kytkám neopadla. „Chvíli jsem pracovala v galerii Šilhan, abych byla v kontaktu s uměním. Pak jsme se s manželem rozhodli založit reklamní agenturu, kde bych mohla práci grafičky skloubit i s aranžmá květin,“ vypráví Kučerová.

Povedlo se. V reklamní agentuře na mladou podnikatelku čekalo i organizování konferencí, pořádání veletrhů od návrhu až po realizaci, výzdoba kanceláří, recepcí nebo hotelů. „Teď při grafice a reklamě pracuji převážně s aranžováním květin,“ uvádí Kučerová.

Květinářství Kvítí Goli prý vzniklo plynule. „Abychom květiny nemuseli na větší zakázky objednávat, rozhodli jsme se vytvořit si vlastní zázemí, tedy obchůdek,“ směje se Kučerová. Začátky ale růžové nebyly. „Květina je náročná věc. Vydrží několik dnů a je nutné se o ni pečlivě starat. Když už není čerstvá, rozdáváte zbylé kytky kamarádkám a rodině, protože je vám líto je vyhodit,“ říká Kučerová, která se o práci v květinářství i ve studiu dělí s manželem.

Po roce působení na Úvoze v centru Brna jsou květinářství a reklamní agentura v jednom hojně navštěvované. „Je příjemné, když se k nám lidé vracejí a děkují, že se kytice líbila,“ říká Kučerová. Podle ní ale zatím lidé květiny nekupují pro radost. „Těším se, až bude běžné, že si člověk ráno skočí koupit do květinářství jeden tulipán. K požitku z kávy a koláče by totiž měl patřit i umělecký zážitek – krása květiny,“ dodává Kučerová.