Na přípravě stavby pracuje developerská společnost CTP. První budova má stát polovině příštího roku. „Chceme tomuto území znovu vrátit život, původní smysl a účel, kterému odjakživa sloužilo,“ uvedl ředitel firmy David Chládek.

Miroslav Kratochvíl z brněnského projektu Retro-Use se řídí větou: Pro někoho odpad, pro druhého poklad. Muž zajímavé staré věci miluje.
Zachraňuje nepotřebné. Porcelán zdobí vilu Tugendhat, gumáky má Moravská galerie

V plánu je také zajištění napojení areálu na tramvajové linky 8 a 10 prostřednictvím chodníků k zastávkám. Developer chce navíc jednat s brněnským dopravním podnikem o zavedení autobusové linky do areálu. „Zatím nás nikdo neoslovil. Je nutné kontaktovat zástupce města a na jejich pokyn můžeme dopravu upravit. V minulosti jsme podobný postup použili při stavbě velkých sídlišť či areálu na Černovických terasách,“ popsala mluvčí dopravce Hana Tomaštíková.

Vznik areálu
- kde: v brněnské Líšni, na místě bývalého areálu Zetoru
- co: areál s výzkumem, lehkou výrobou či logistikou
- kdy: přelom let 2025 a 2026
- za kolik: 1,5 miliardy

V areálu za jednu a půl miliardy korun najde práci v maloobchodě, výzkumu a výrobě tisíc až tisíc pět set lidí. „Na Brněnsku je obecně nízká míra nezaměstnanosti, takže můžou mít firmy spíš problém sehnat vhodnou a kvalifikovanou pracovní sílu, než že by trh práce lačnil po otevření nových závodů. Kdo pracovat chce, tak už pracuje,“ zhodnotil ekonom Lukáš Kovanda.

Zrušený přechod pro chodce v ulici Poříčí.
Nebezpečný přechod uzavřela až smrt chodkyně. Lidem vadí i další po celém Brně

Využívat k výstavbě průmyslových areálů brownfieldy je podle něj výhodné. „Často se jedná o plochy, kde už předtím nějaké nemovitosti stály, a tím pádem je tam zařízená například kanalizační nebo vodovodní infrastruktura. Jsou proto levnější než stavby na zelené louce,“ dodal.