Při nakupování někteří nachodí kilometry, aniž by při tom museli vyjít zpod střechy. Do největšího jihomoravského obchodního centra, Olympie Brno, míří návštěvníci už dvacet let.

Za dobu své existence si Olympia, ležící u dálnice D2 ve směru na Bratislavu, připsala hned několik prvenství. Byla například první moderní obchodně-zábavní centrum v Brně a jeho blízkém okolí a jako první v České republice měla multikino.

Řadu světoznámých značek navíc našli lidé nejdříve v Olympii, než dorazily do dalších brněnských center nebo středu města. „Nachází se v těsné blízkosti dálničního uzlu D1 a D2, nabízí více než dvě stě obchodů a řadu služeb, k tomu čtyři tisíce parkovacích míst. Součástí centra je navíc volně přístupný víceúčelový park pro celou rodinu,“ vyjmenoval důvody, proč je Olympia výjimečná, ředitel centra Jan Pazour.

Od doby, kdy vznikla, v Brně vyrostlo několik dalších stejně zaměřených obchodních center. Podle ekonoma Lukáše Kovandy však postavení Olympie u zákazníků výrazně neohrozily. „Konkurence samozřejmě od roku 1999 narostla, ale zároveň roste trh a spotřebitelské výdaje, takže koláč ze kterého si nákupní centra mohou ukrajovat se zvětšuje. A myslím, že Olympia je stále schopná vzít si největší část,“ uvedl Kovanda.

Nákupní centrum podle něj těží i z tradice. „Jedná se o vybudovanou značku, za kterou jezdí nejen lidé z Brna,“ zhodnotil odborník.

Díky tomu, že roste kupní síla Brňanů a jejich mzdy jsou v celorepublikovém průměru vysoké, obliba Olympie podle Kovandy navzdory konkurenci neklesne. „Při současné kupní síle mají i centra za Brnem potenciál rozšiřovat se,“ konstatoval.

Olympii navštěvují i lidé ze zahraničí. „Jezdím do ní raději než třeba do bratislavských nákupních center. Oceňuji její polohu, že jen sjedeme z dálnice a nemusíme se proplétat ulicemi města. Také se mi líbí, že je v ní velké kino a u ní různé atrakce. Když manžela a děti začnou nudit nákupy, jdou na film nebo ven,“ zhodnotila Slovenka Alena Jurčová.

Oblíbené centrum poblíž Brna se za dobu své existence několikrát výrazně rozšířilo, nejprve v letech 2004 až 2007, další velký rozvoj přišel o dva roky později.

Teď už se soustředí spíš na vylepšování současné nabídky. „Naposledy jsme centrum rozšířili v roce 2013 pří uvedení značky Peek&Clopp-enburg. Začátkem letošního září jsme dokončili modernizaci parkovacího domu, informačního stánku, odpočinkových zón pro návštěvníky centra a rozšířili počet parkovacích míst pro rodiny s dětmi,“ nastínil Pazour s tím, že i v dalších letech se v centru budou soustředit na vylepšení mixu značek a pořádání speciálních akcí.

Na velkou novinku se teď těší návštěvníci multikina v Olympii. Jak už Deník Rovnost informoval, společnost Cinema City chystá promítání s prostorovým zvukem i kino na vlastní kůži.

Narozeniny Olympia slaví speciální akcí tento a další dva víkendy, kdy si lidé užijí vystoupení a soutěže o ceny.