„Kromě vývoje revolučního motoru, který splní vyhlášku Evropské unie Euro 6 o snížení emisí, budeme spolupracovat i na rozvoji alternativních pohonů vozidel, jako je například hybridní nebo elektrický motor,“ uvedl generální ředitel společnosti Tatra Ronald Adams.

Zaměstnanci VUT už přes rok provoz jednoho takového elektromobilu zkouší. Podle nich je otázkou několika let, než se budou podobná auta vyrábět sériově.

„Velkou výhodou je to, že auto nepotřebuje téměř žádný servis. Nemění se olej, svíčky. Není tam převodovka, ani spojka,“ popsal elektromobil ředitel Centra výpočetních a informačních služeb Jaromír Marušinec. Dodal, že navíc náklady na provoz jsou asi desetinové oproti palivu. Sto kilometrů jízdy vyjde asi na dvacet korun.

Společně s Tatrou budou také hledat materiály, které by snížily váhu tatrovek. Nové modely budou mít také menší spotřebu.

Díky společné dohodě budou mít studenti možnost navštěvovat výrobní prostory Tatry a naopak experti společnosti budou vést přednášky na fakultě a pomáhat studentům. „Značka má mezi mladou generací stále dobrý zvuk. Tatra a její bohatá historie je pro mnohé z nich stále velkým lákadlem. Takže spolupráce budou určitě využívat,“ doplnil Václal Píštěk z Ústav automobilního a dopravního inženýrství VUT.