Zaměřuje se na reklamu, grafiku, design a také na propagaci. „Často se nám ozývají majitelé budoucích firem, o kterých víme jen to, čím se jejich firma zabývá. Zbytek nechávají na nás. Dotvoříme jim firemní image, tedy navrhneme logo, vybereme podnikové barvy nebo vytvoříme vzhled internetových stránek,“ vysvětluje pětadvacetiletý majitel studia Jiří Němec.

Modré Studio se jmenuje podle této barvy proto, že podle Němce zní název jednoznačně česky. Založil jej před pěti lety, když mu bylo dvacet let. „Určitě to vyžadovalo jistou dávku odvahy, ale risk je zisk,“ usmívá se dnes. Od dětství se zajímal o design a grafické programy. Vystudoval management na živnostenské střední škole a do budoucna plánuje pokračovat v učení ve škole zaměřené přímo na design.

„Tři roky jsem pracoval jako marketingový manažer v jedné brněnské firmě, kde jsem načerpal zkušenosti. Souběžně se už začaly rodit plány na Modré Studio. Když jsem měl pocit, že se musím rozhodnout buď pro pozici zaměstnance, nebo pro vlastní firmu, neváhal jsem,“ osvětluje Němec podnikatelské začátky. Vše, co se týká designu, si osvojil několikaletým samostudiem. Spolupracuje s jedním stálým zaměstnancem a několika externími pracovníky. Provozní náklady firmy se snaží omezit na minimum.

Zatím podnikal doma, ale začátkem listopadu se přesune do nové kanceláře v Řečkovicích. „Kancelář pro mě ale není zas až tak důležitá, protože vždy dávám přednost tomu, dojet za zákazníkem osobně,“ vysvětluje Němec. Prvními zákazníky jeho studia byli zejména přátelé a známí. „V dnešní době k nám polovina zájemců o služby přichází na základě referencí od jiných spokojených klientů,“ uvádí grafik, v jehož pracovním týmu působí především mladí lidé. Modré Studio vytváří nejčastěji webové stránky, loga firem, reklamní brožury a letáky. Na zakázku také navrhuje interiéry i exteriéry společností.

„Jedna z našich posledních zakázek byla pro brněnské solární studio, kterému jsme vymýšleli celkový vzhled, od loga až po výběr barev,“ vzpomíná Němec. Nesoustředí se ale jen na pomoc soukromým firmám. V nabídce grafického a reklamního studia je i politický marketing.

„Ten mě hodně zajímá. Dlouhodobě spolupracujeme například s brněnskou radnicí v Židenicích. Podílíme se na tvorbě židenického zpravodaje,“ říká podnikatel.